Selecteer een pagina

De chief creative officers van de 21e eeuw

Voettocht door het landschap van de creatieve industrie. Bezoekerscentrum In het bezoekerscentrum van het park Creatieve Industrie is het een gezellige drukte. Je hoopt dat je met voldoende informatie je reis kan beginnen, maar door de – wat het lijkt –... Lees meer

De creatieve stad laat zich niet plannen

De creatieve stad als nieuw stedelijk en economisch fenomeen is hot. De creatieve stad is een echte mensenstad. Mensen zijn de motor en genereren de kwaliteit van leven. Kenmerkend voor de creatieve stad zijn jeugdigheid en een hoog cultureel klimaat. Binnen het... Lees meer

Concurreren met cultureel subsidiegeld mag…?

Kunst en economie; de Nederlandse overheid probeert deze twee steeds meer met elkaar te verbinden. Nota op nota verschijnt en er wordt bij de gesubsidieerde kunstinstellingen aan alle kanten op aangedrongen zich als ondernemer op te stellen. Dit tot grote ergernis van... Lees meer

Over kunst, economie en stad

Leeswijzer naar aanleiding van: Koos van Zanen (2006), Productiemilieus van de creatieve sector in Amsterdam, Amsterdam, DRO Simon Kuper (2006), Retourtjes Nederland, Atlas Van films weet ik wel wt (van filmtechniek overigens helemaal niets), en Van Gogh en Vermeer... Lees meer

Arts Ambassadors: the Living Bridge

An arts ambassador is a type of product ambassador. Put simply, this is someone who is enthusiastic about your product and encourages others to try it. They are known in the commercial world as, brand ambassadors or brand advocates. The important aspect of this way of... Lees meer