Selecteer een pagina

Longlist cultureel en creatief ondernemer 2008

MMNieuws organiseert in het kader van dit nummer ook de verkiezing van de cultureel en creatief ondernemer van 2008. We wilden weten wie professionals beschouwen als de meest succesvolle cultureel ondernemers van het moment. We vroegen hen vijf namen van vakgenoten te... Lees meer

De koning van Rotterdam

Eigenlijk was het de bedoeling om hier een vlijmscherpe neersabeling op te tekenen over cultureel ondernemers en de totale overlevering aan geld. Over een sector die altijd tekort komt en bedelt om meer, en over een rücksichtlose cultuur waarin alle middelen... Lees meer

Innovatie is transformatie

Innovatie is vernieuwing, of, zoals Van Dale het ons heel prozasch presenteert: de invoering van een nieuwigheid. Nieuw is beter, stilstand is achteruitgang, het lijkt eenvoudig. Wie mee wil doen, moet vernieuwen, moet nieuwigheden invoeren. Maar wat moet er dan... Lees meer

Innovatie: Niet de opdracht, maar het proces

Dit is een waar gebeurd verhaal. Twee creatieve studenten vinden elkaar tijdens hun opleiding. Ze zijn in hun vrije tijd djs en treden vaak samen op in het clubcircuit. Op een dag krijgen ze het verzoek om muziek te maken bij een bedrijfsfilm. De twee vrienden nemen... Lees meer

Centraal: PICNIC 08 zonder kunst en cultuur

Het Cross Media event PICNIC beleefde dit jaar zn derde editie. Ongeveer 9.000 professionals uit de creatieve en technologiesector, afkomstig uit meer dan 100 landen, kwamen van 24 tot en met 26 september 2008 samen op het terrein van de Westergasfabriek in Amsterdam.... Lees meer

Musea als media

Een van de specials op PICNIC 08 was een symposium over het Open Museum. Een opvallend onderwerp voor PICNIC, waar het steeds wemelt van – vaak jonge media- en broadcastingexperts van alle rangen en standen, maar waar vertegenwoordigers van de cultuursector... Lees meer

Publiek Domein van Musea

Op 2 en 3 oktober jl. hield de Nederlandse Museumvereniging haar jaarlijkse congres. Musea moeten vechten om de aandacht voor de schaarse vrije tijd van de consument en lijken daar de slag te missen. Tegelijk blijven ze hameren op hun traditionele taak als... Lees meer