Selecteer een pagina

Doorn : Rijken hebben geen tijd voor smaak

Natuurlijk willen we het allemaal: meer geld voor de kunst. En nu de overheid zich terugtrekt, kijken we met zijn allen met een schuin oog naar de rijken en bedrijven. Misschien dat zij ons, de armlastige kunstsector, kunnen helpen de zo door ons gewilde projecten te... Lees meer

Kunstonder(nemender)wijs: In de herkansing

Column 2.0 moest en moet het worden. Een column die ik schrijf met mededenking van de lezers helemaal in de lijn van Web 2.0. De eerste vraag die ik wilde delen was wat Web 2.0 kan betekenen voor de autonoom beeldend kunstenaar. En hoe hij de daarvoor benodigde... Lees meer

Profiel; creatief/cultureel ondernemer

Geert Mul: Ik heb me nooit iets kunnen voorstellen bij het kunstenaarschap als professie zonder ervan te kunnen leven. naam: Geert Mul leeftijd: 42 opleiding: Kunstacademie huidige baan/functie/werkkring: Beeldend kunstenaar laatste culturele activiteit: Permanente... Lees meer

Young Urban Creatives: Working apart together

Het Amsterdams Architectuurcentrum (ARCAM) heeft 26 oktober j.l. een groep jonge pas gestarte architecten op het podium gevraagd voor een debat. Pittige uitspraken als: Het vak architectuur heeft niets om zich mee te verdedigen van Michiel Cohen (CEPEZED) brachten de... Lees meer

Belevingsbehoefte numero Uno: respect

Sinds de markt aan de macht is, is emotie de koningin. Sinds de consument het voor het zeggen heeft, probeert hij voor zichzelf te gaan. Geluk staat op zijn verlanglijstje, als koop-en maakbaar artikel, al sinds een jaar of vijftien. Beleving is zijn... Lees meer

Creative Cities Amsterdam Area

De discussie over het bundelen van de krachten in de Randstadregio is nog lang niet teneinde. Welke steden moeten zich met elkaar verbinden om samen naar buiten te treden als een krachtige regio en zo de concurrentie aan te gaan met andere stedelijke regios? Een... Lees meer

China het Mekka van de creatieve industrie?

Van 13 oktober tot 14 november 2007 maakte Giep Hagoort een verkenningstocht door China, beginnend in Beijing en eindigend in Hong Kong. En passant zocht hij naar sporen van de culturele en creatieve industrie. Voor MMNieuws zette hij de volgende observaties op... Lees meer