Selecteer een pagina

StratLab Professional

Het Lectoraat Kunst en Economie van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU) is in 2005 van start gegaan met het programma Cultureel midden en kleinbedrijf Utrecht (CMKBU). Dat programma richt zich zowel op het professionaliseren van het ondernemerschap van... Lees meer

Lobbyen: Wie niet sterk is, moet slim zijn

In de rubriek Centraal speciale aandacht voor het onderwerp lobbyen. Zelfstandig adviseur Govert van Oord adviseert al twintig jaar organisaties en bedrijven over het opbouwen van een goede relatie met de overheid. Hij zet uiteen wat er bij een doordachte lobbyaanpak... Lees meer

P&I – plannen en ideen

* ABC staat voor Artiesten Belangen Centrum. ABC, opgericht door Roel van Dongen uit Rosmalen, wil een innovatieve Vakbeurs voor Artiesten & Musici organiseren. Uit marktonderzoek blijkt dat een dergelijke vakbeurs kansrijk is, vooral als men het koppelt aan... Lees meer

Berichten

Verkoop van videoreclames op Fabchannel traag & Zachte G Verkoop van videoreclames op Fabchannel traagHet grootste live muziekplatform Fabchannel heeft problemen met het aantrekken van adverteerders. Sinds april is het mogelijk om tien minuten durende commercials... Lees meer

De opkomst van creative finance

Het jonge productiebedrijf Create presteert na twee jaar break even met producten als presentatiedvds, matchingbijeenkomsten, creatieve concepten en creatieve dienstverlening op verzoek. De twee oprichters, afgestudeerd aan een kunstopleiding en een opleiding... Lees meer

In het volgende nummer

Het komende nummer van MMNieuws heeft als thema cultureel en creatief ondernemerschap. Met o.a. aandacht voor de verschillende universitaire en hogeschoolopleidingen op het gebied van Kunst & Economie in Nederland aandacht voor de Europese samenwerkingsverbanden... Lees meer