Het Lectoraat Kunst en Economie van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU) is in 2005 van start gegaan met het programma Cultureel midden en kleinbedrijf Utrecht (CMKBU). Dat programma richt zich zowel op het professionaliseren van het ondernemerschap van...
Lees meer
Vaktijdschrift MMNieuws bedient al een jaar of vijf managers en marketeers in de culturele sector en de creatieve industrie. Omdat we benieuwd waren naar de mening van de lezers over de manier van berichtgeving over onderwerpen die in de sector spelen en over de...
Lees meer
In de rubriek Centraal speciale aandacht voor het onderwerp lobbyen. Zelfstandig adviseur Govert van Oord adviseert al twintig jaar organisaties en bedrijven over het opbouwen van een goede relatie met de overheid. Hij zet uiteen wat er bij een doordachte lobbyaanpak...
Lees meer
* ABC staat voor Artiesten Belangen Centrum. ABC, opgericht door Roel van Dongen uit Rosmalen, wil een innovatieve Vakbeurs voor Artiesten & Musici organiseren. Uit marktonderzoek blijkt dat een dergelijke vakbeurs kansrijk is, vooral als men het koppelt aan...
Lees meer
Verkoop van videoreclames op Fabchannel traag & Zachte G Verkoop van videoreclames op Fabchannel traagHet grootste live muziekplatform Fabchannel heeft problemen met het aantrekken van adverteerders. Sinds april is het mogelijk om tien minuten durende commercials...
Lees meer
Van 25 tot 29 september jl. vond op het Westergasfabriekterrein in Amsterdam voor de tweede keer de Picnic Cross Media Week plaats. Dit jaar was Picnic mede als festival opgezet, met het zogenaamde Come Out and Play festival, met avondactiviteiten en met de Picnic...
Lees meer
Uit het rapport Hoofdlijnen Kunst en Cultuur 2009-2012, dat het Amsterdamse college van burgmeester en wethouders onlangs goedkeurde, blijkt dat de Amsterdammers cultuurwijsheid en een cultuurloopbaan bijgebracht moet worden. Tegelijk onderstreept het rapport de...
Lees meer
Het jonge productiebedrijf Create presteert na twee jaar break even met producten als presentatiedvds, matchingbijeenkomsten, creatieve concepten en creatieve dienstverlening op verzoek. De twee oprichters, afgestudeerd aan een kunstopleiding en een opleiding...
Lees meer
In de buitenlandse megasupermarkten is er vaak een schap gewijd aan lokale specialiteiten. Samen met de internationale A-merken en de goedkopere non- en huismerken met extra veel suikers, vetten, verdikkingsmiddelen en smaakstoffen vormen zij het aanbod. Hoewel de...
Lees meer
Het komende nummer van MMNieuws heeft als thema cultureel en creatief ondernemerschap. Met o.a. aandacht voor de verschillende universitaire en hogeschoolopleidingen op het gebied van Kunst & Economie in Nederland aandacht voor de Europese samenwerkingsverbanden...
Lees meer