Selecteer een pagina

Wie koopt er nu een e-ticket?

Theaters en podia flirten met de digitale technologie, maar echte liefde is het nog niet. Steeds vaker worden er digitale registraties van voorstellingen en concerten gemaakt, maar zelden worden deze ook online toegankelijk gemaakt. Er zijn echter ook andere wegen om... Lees meer

In het volgende nummer

Het komende nummer van MMNieuws (2007, 2/3) staat in het teken van creatief ondernemerschap van koepel- en branche-organisaties. Naar aanleiding van een Berenschotrapport onder de vorige staatssecretaris Medy van der Laan hebben veel koepelorganisaties eieren voor hun... Lees meer

Vincent in een wikiwereld

Stel je voor dat het Van Goghmuseum vanaf nu maar n persoon tegelijk naar binnen zou laten, die alle schilderijen in een andere volgorde en met andere bijschriften zou mogen ophangen. Daarna mag de volgende bezoeker alles weer veranderen. En dat duizenden keren achter... Lees meer

Brabantse Uitmarketing Samenwerkprijs 2006

Steeds vaker gaan organisaties uit de wereld van kunst en cultuur de uitdaging van een samenwerking met het bedrijfsleven aan. Het Uitmarketingburo wil deze samenwerking stimuleren en heeft de UITmarketing Samenwerkprijs in het leven geroepen om hier extra aandacht... Lees meer

Cultuur 2.0

Nederlandse culturele organisaties maken momenteel weinig tot geen gebruik van de nieuwe mogelijkheden die het internet in het algemeen en Web 2.0 in het bijzonder bieden. Zowel in de praktijk als in filosofie laten de grote aanbieders van content het momenteel... Lees meer

Nederland in digitale kopgroep

Nederland behoort in Europa tot de koplopers bij het bezit en het gebruik van nieuwe media. Recente cijfers van Eurostat (november 2006) wijzen uit dat 52% van de huishoudens in de 25 EU-landen toegang tot internet heeft. In Nederland is dat maar liefst 80%. Ook met... Lees meer