Er zijn van die onderwerpen waarvan iedereen denkt dat we er nu wel een keer klaar mee zijn. Een van die onderwerpen is de deelname van vrouwen in besturen. Al meer dan dertig jaar wordt geprobeerd om vrouwen toegang tot besturen te geven. Echte pessimisten beweren...
Lees meer
Sinds haar oprichting in 1996 reikt stichting Kunst & Zaken de Kunst & Zaken Adviseurs Award uit. De prijs wordt jaarlijks toegekend in het kader van het Kunst & Zaken Expertprogramma. Dit keer viel de Award toe aan Peter van Gelderen van Growth...
Lees meer
Meer kennis over het Amsterdamse cultuurpubliek, meer inzicht in de samenstelling van het publiek van individuele instellingen en het in kaart brengen van mogelijkheden voor collectieve doelgroepgerichte marketing. Dat waren de doelstellingen van een...
Lees meer
Volgens Ger Peters (directeur Dienst Maatschappij Ontwikkeling, gemeente Eindhoven) moet de overheid een vaste rol hebben in het ondersteunen van de culturele instellingen. Peters beschrijft de taken als aanjagen, stimuleren en faciliteren. En vooral voor de gemeente...
Lees meer
Het net, het web, internet, web 2.0: hoeveel namen wil je het geven? Omnipotente begrippen te over, zo lijkt het wel. Niet zo vreemd eigenlijk, wanneer je met zulke verheven en tevens generieke termen komt. Het delen van het internet betekent tegelijk dat we het...
Lees meer
Het laatste (dubbel)nummer van MMNieuws (9/10) staat weer in het teken van internet en nieuwe media. En dan met name besteedt een aantal artikelen aandacht aan de culturele consument als co-producent. Consumer generated content is een belangrijke trend. De consument...
Lees meer
Het eerst volgende nummer van MMNieuws (8) staat in het teken van het actuele thema Cultural Governance. Dit nummer zal wat meer in het teken van management dan van marketing staan. MMNieuws 8 gaat over goed, verantwoord en transparant bestuur en toezicht in de...
Lees meer
Academici, politici, de ambtenarij en sommige fondsen hebben het concept van de creatieve industrie met groot enthousiasme omarmd. Begrijpelijk. De creatieven daarentegen zijn vaak minder enthousiast en willen hoe dan ook niet in een hokje gestopt worden, en zeker...
Lees meer
Dat de aandacht voor de rol van creativiteit als motor van economische en stedelijke ontwikkeling explosief is toegenomen valt voor een belangrijk deel toe te schrijven aan Richard Floridas The Rise of the Creative Class. Er kan welhaast geen bestuurder meer zijn die...
Lees meer
Corporate identity is de laatste jaren uitgegroeid tot een strategisch managementvraagstuk van formaat. Total Identity is een van de toonaangevende corporate identity-bureaus van Nederland, met vestigingen en klanten in binnen- en buitenland. Het bureau adviseert...
Lees meer