Selecteer een pagina

Serious games, de trigger tot

De zoon van een van ons heeft ADHD. Het kost hem moeite om zich langer dan een paar minuten op n taak te concentreren, maar hij speelt moeiteloos uren achter elkaar computerspellen. Niet alleen actiespellen maar ook een spel als Championship Manager. Dit spel laat de... Lees meer

Enkele mythes over creatieve kenniseconomie

Terugkijkend op bijna anderhalf jaar betrokkenheid bij stad en creatieve kenniseconomie, kan gemakkelijk een aantal mythes over creatieve economie worden ontmaskerd. De eerste is de veelgehoorde mythe dat het hele gedoe rond de creatieve kenniseconomie een hype is, te... Lees meer

Kort Nieuws

Creative Londen: matching and directing De kracht van Londen zit in de culturele diversiteit. Er worden ruim 300 talen gesproken en een groot deel van de in Londen woonachtige miljonairs is niet van Britse afkomst. Deze achtergrond maakt van Londen een plek waar... Lees meer

Pop en de creatieve industrie

LAgroup en MMNieuws kiezen enkele keren per jaar een in hun ogen belangrijk actueel thema voor de culturele sector als onderwerp voor een Ronde Tafel gesprek. De Ronde Tafel is een kruising tussen een debat en een brainstorm, waarvoor professionals uit een of meer... Lees meer

Wederopstanding

Creativiteit is in de internetbranche sinds de dotcomcrash van rond de eeuwwisseling nog steeds een vies woord. Gewoon doen waar je zin in hebt omdat er een grenzeloze groei is, werkt gewoon niet, het idee was altijd absurd. Geld raakt altijd op en mensen gaan wat... Lees meer

Museumpubliek wil steeds meer betalen

In 2005 zijn voor het derde achtereenvolgende jaar museumbezoekers genquteerd in het kader van de MuseumMonitor. Hiermee worden jaarlijks in meer dan 40 over het hele land verspreide musea zon 8.000 bezoekers ondervraagd. Deze enqute is in opdracht van de Nederlandse... Lees meer

We make money, not art

Er is een site die wat cynisch roept dat aan kunst geen droog brood te verdienen valt. De naam van deze website (http://we-make-money-not-art.com/) doet me aan een regel van Lucebert denken: Alles van waarde is weerloos. Er is een site die wat cynisch roept dat aan... Lees meer

De vijftigplusser verovert de markt

Speciaal voor de vijftigplusser werd in 2002 omroep Max in het leven geroepen. Volgens de voorzitter van de omroep vormen vijftigplussers d doelgroep voor culturele instellingen. Zij hebben tijd en geld om naar kunst te gaan kijken. Bovendien sluiten kunst en cultuur... Lees meer