Kunst en geld: die twee verhouden zich tot elkaar op een vreemde manier. Enkele weken geleden veroorzaakte fotograaf Hans Aarsman nogal wat opschudding in fotoland. Iedereen zou in het vervolg zijn fotos gratis kunnen downloaden van de website van het Nederlands...
Lees meer
Het komende nummer van MMNieuws (2006, 4/5) staat in het teken van Kunst & Economie: In hoeverre zijn deze twee sectoren met elkaar verweven? MMNieuws ging op zoek naar praktijkvoorbeelden, problemen, mogelijkheden en kansen. > Interview met staatssecretaris Medy...
Lees meer
Onlangs zijn de Dutch bloggies uitgereikt. Een extra bevestiging voor het gegeven dat het weblog fenomeen er een is met lange adem. Niet alleen tellen weblogs ieder jaar meer lezers, er zijn ook steeds meer bloggers die het volhouden. Mensen die met regelmaat iets te...
Lees meer
Fruud, Klementien en Koen Citroen doen het goed in Rotterdam. Fruud en zijn vriendjes fungeren als aandachtstrekker voor jeugdvoorstellingen in de Rotterdamse Schouwburg. Hij duikt dan ook op in de verschillende folders en op de website. Ook op de Publiciteitsbeurs is...
Lees meer
Naar aanleiding van: Engelen, E. & A.-J. Smit (2006), Financile internationalisering en de Zuidas. In: Rooilijn, februari 2006. Schaik, C. van (2004), Among Orangutans. Red Apes and the Rise of Human Culture. Harvard University Press. Dankzij internet zijn...
Lees meer
Alleen memorabele belevingen zijn het navertellen waard. Maar hoe kan een aanbieder in de vrijetijdssector vat krijgen op storytelling door consumenten? Door zelf het goede voorbeeld te geven en te beginnen met een verhaal. Aldus Moniek Hover, docent aan de de NHTV...
Lees meer
In het kader van deze MMNieuws-special over mond-tot-mond- reclame lichtte Letty Ranshuysen enkele van de door haar bureau uitgevoerde onderzoeken door. Daaruit kwam naar voren dat intensieve mond-tot-mondreclame cruciaal is om nieuw publiek te werven, maar ook dat de...
Lees meer
De oudste vorm van marketing, mond-tot-mond reclame, beleeft een ware comeback. Eerlijke meningen van consumenten tellen weer. Met deze toename neemt ook de behoefte aan duidelijkheid toe. Wat doen culturele instellingen aan word-of-mouth marketing? Om duidelijkheid...
Lees meer
Cultuurspreiding was altijd al een lastige opgave. De komst van mensen met een niet-westerse culturele bagage heeft die opgave niet makkelijker gemaakt. De culturele sector is een spannende sector, omdat men twee moeilijk verenigbare doelstellingen najaagt. Men wil...
Lees meer
Mond-tot-mondreclame verklaard Een boodschap kan besmettelijk zijn, net als een virus. Verhalen worden doorverteld van persoon tot persoon. Huisvrouwen vertellen elkaar roddels bij de slager. Op feestjes vertellen we allemaal die mop die we de dag ervoor hoorden. En...
Lees meer