Selecteer een pagina

Dansen op drijfzand? Cultuur en demografie

Cultuurmarketing staat sinds Van der Ploeg in dienst van een door beleidsmakers nagestreefde verjonging en verkleuring en in ieder geval verbreding van het publiek. Hoe urgent is die verandering van publiekssamenstelling eigenlijk in het licht van demografische... Lees meer

ACMC profielen 1

MMNieuws was benieuwd naar de reacties van de deelnemers aan het congres Wat nou publiek?! en vroeg enkelen van hen daarom naar hun oordeel over het congres en naar hun redenen om lid te worden van het ACMC. Verder vroegen we hen naar hun reactie op de weergave van... Lees meer

Neerwaarts debiel

Kunsteconoom Pim van Klink promoveerde kortgeleden op het Rijkskunstbeleid. Het is verfrissend om door zijn economische bril naar de kunsten te kijken. Van Klink laat zien hoe stijgende subsidies na de Tweede Wereldoorlog leiden tot een grotere productie maar niet tot... Lees meer

Wat nou publiek?!

Het wordt allemaal anders. De openingszin van het ACMC-congres dat op 28 november 2005 onder de wat uitdagend klinkende titel Wat nou publiek?!plaats vond, zet onmiddellijk de toon. De samenstelling van de Nederlandse bevolkingsgroepen verandert en dat heeft zn... Lees meer

In het volgende nummer

Het eerste (dubbel)nummer van MMNieuws na de jaarwisseling (2006; 1/2) staat in het teken van Publiek van de toekomst. Deze Special komt tot stand in samenwerking met de ACMC, Associatie voor Culturele Marketing en Communicatie. De Special doet verslag van het ACMC... Lees meer

Ben je wel online?

De culturele sector loopt achter wanneer het gaat om online promotie. Met mooie sites weten culturele instanties wel een loket te creren, maar bij het lokken van bezoekers laten ze steken vallen. Online adverteren biedt, ook voor instellingen met een regionaal... Lees meer

kort nieuws

Internet TV: een utopie?

Blogging en podcasting zijn inmiddels geen onbekende begrippen meer. Evenmin als online videobestanden. Maar wat denkt u van een enorme hoeveelheid aan online videobestanden zodat televisie vervangen kan worden door de computer? Onwaarschijnlijk. Niet als het aan de... Lees meer

Zonder breedband geen internet

Er lijkt zowaar weer een hype gaande in IT land: Web 2.0 is op komst. Een overoptimistisch beeld van het goede leven en wat er allemaal mogelijk is. Toch is de huidige groei voor Nederland interessant. Nederland heeft namelijk in vergelijking met andere landen in de... Lees meer