Selecteer een pagina

Kort Nieuws

Fabchannel: Prix of Prut?

Na het winnen van de gouden Spinaward in 2003 sleepte Internet concertzender Fabchannel.com weer een prijs in de wacht. Bij de uitreiking van de Europrix werd Fabchannel verkozen tot beste Nederlandse multimediaproductie van 2005. Of het enthousiasme van de jury... Lees meer

Thorn: de automatische stadsgids vernieuwd

Veel mensen kennen Thorn als het witte stadje ergens in Limburg. Jaarlijks trekt het stadje zon 250.000 bezoekers. Ze maken een rondwandeling en bezoeken de kerk en het museum. Startpunt is steevast het lokale VVV-kantoor, waar sinds mensenheugenis een drieslag A4... Lees meer

Web 2.0: goed nieuws en slecht nieuws

Al gehoord van Web 2.0? Nee? Kort gezegd komt het erop neer dat het internet vooral gezien moet worden als een platform waar niet professionele makers en redacteuren de dienst uitmaken, maar gebruikers. Maar wacht eens even… wat is daar nieuw aan? In mijn... Lees meer

Erfgoed als bron voor sociale innovatie

Wist u dat de luier n van de meest geavanceerde producten op de markt is? Tenminste als we John Thackara van Doors of perception moeten geloven. Jaren van Research & Development gingen vooraf aan de pamper zoals we die nu kennen. En wat levert het ons op? Een... Lees meer

CODA revisited

In MMNieuws nummer 6/7 van dit jaar kwam in het openingsartikel n in het ronde-tafelgesprek over het nut en de praktijk van cultuurclustering ook de situatie bij het Apeldoornse CODA ter sprake. In beide artikelen werd de suggestie gewekt dat de samenwerking tussen de... Lees meer

VIP in Utrecht

De nieuwe toeristische site van Utrecht Toerisme en Recreatie is een poging om de internetfunctie te versterken door op een aantrekkelijke en sfeervolle manier Utrecht te positioneren. UtrechtYourWay.nl moet een dynamische site zijn met kraskaartacties, spelletjes en... Lees meer

Internet: kans en bedreiging voor de VVV

De VVV had ooit min of meer het monopolie als toeristische informatieverstrekker. Dat is al lang niet meer zo. De ANWB geeft succesvolle toeristische tijdschriften uit, hotels vullen hun lobbys met folders en fietsroutes, instanties als NS, ENECO Energie en Rabobank... Lees meer