Ik heb het laatste themanummer van MMNieuws over festivals en evenementen met veel interesse gelezen. Naar aanleiding van het artikel Festivals: sense of co-presence en sence of place bepalen succes zou ik jullie graag wijzen op de resultaten die in ons recent...
Lees meer
Iedereen zoekt zo nu en dan naar frisse ideen om zijn werk een impuls te geven. Vaak denken we dat ideen ver van ons af liggen. Volgens Stan Boshouwers is dat niet zo. We kunnen goede ideen leren zien en hiervoor onderscheidingsvermogen ontwikkelen. Iedereen is in...
Lees meer
Het Barbican Centre in Londen, het Museuminsel in Berlijn, het Canadaplein in Alkmaar en CODA in Apeldoorn. De clustering van culturele publieksvoorzieningen is niet nieuw en komt overal voor; toch is niet iedereen altijd even enthousiast. Waarom niet? Klopte de...
Lees meer
Op initiatief van LAgroup en MMNieuws vond op 22 juni jl. het eerste van een geplande serie ronde tafelgesprekken plaats. Plaats van handeling: het kantoor van LAgroup, onderwerp: de tendens tot clustering van culturele voorzieningen. Steeds vaker zetten bestuurders...
Lees meer
De betekenis van de belevenis in museumland
Pretparken worden educatiever en musea worden attractiever. Dat ze ooit hetzelfde worden, is een utopie. Maar dat pretparken en musea elkaar dicht zullen benaderen is nu al een realiteit. In de plastic nepwereld van Las Vegas heeft hotel- en casinomagnaat Steve Wynn...
Lees meer
Kent u Patrick McMullan?
Het nieuwe nummer van MMNieuws dat voor u ligt,staat bol van de intelligentie en interessante bijdragen. Bijvoorbeeld over de Vlamingen die gepassioneerder dan hun Nederlandse collegas? met artistieke bezieling de in Nederland oprukkende managementcultuur een halt...
Lees meer
Modern en toch tijdloos!
In het kader van een serie expertmeetings, georganiseerd door en in het KIT Tropentheater, verzorgde grafisch ontwerper (o.a. van MMNieuws) Rolf Hermsen op donderdag 10 februari een praatje voor een tiental communicatiemedewerkers verbonden aan de podia waar jaarlijks...
Lees meer
Marketing en strategie in de praktijk
Als je binnen de eigen organisatie gaat werken aan een nieuwe marketing- of organisatiestrategie is het geruststellend om terug te kunnen vallen op beproefde modellen. Zo sta je wat sterker. En je hebt het gevoel dat je geen belangrijke zaken over het hoofd ziet....
Lees meer
Kunst en geld = kunst en subsidie
Het maartnummer van Boekman (tijdschrift voor kunst, cultuur en beleid) gaat in zijn geheel over Kunst en Geld zoals in Nederland gebruikelijk genterpreteerd als Kunst en Subsidie. De vraag die centraal stond was: heeft het Nederlandse subsidiestelsel zijn langste...
Lees meer
Weblogs als communicatiemiddel
Evenementen worden vaak bezocht op grond van mond tot mond reclame. In het buitenland spelen vandaag de dag ook weblogs een rol in het promoten van evenementen. Weblogs zijn websites die door bloggers van artikelen worden voorzien. Die artikelen worden in een...
Lees meer