Paul Mosterd (38) werkt sinds 2001 als adjunct-directeur bij de Stichting CPNB (Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek). Hiervoor werkte hij ruim vier jaar bij het Stedelijk Museum. Als sectorhoofd communicatie & marketing was hij lid van het...
Lees meer
Het kan in Almere en Er gaat niks boven Groningen zijn voorbeelden van Nederlandse promotieslogans die aangeven dat de bedenkers ervan volstrekt geen notie hebben wat steden nou zo interessant maakt voor bijvoorbeeld potentile stedelingen als toeristen en...
Lees meer
Knpsl.krnt.nl: een selectie van interessante artikelen uit de culturele pers Rubriek: Knpsl.krnt.nl
www.knpsl.krnt.nl/cultuur Lees deze artikelen verder via de website www.knpsl.krnt.nlOorlogstoerist doet kassa rinkelen: Negen maanden herdenkingenLangs toeristische trekpleisters als de militaire begraafplaats van Margraten, het Anne Frank Huis of kamp Westerbork?...
Lees meer
Centraal: Collectieve Promoties Rubriek: Centraal
Voor Centraal inventariseerde MMNieuws dit keer welke instanties, bedrijven en organisaties te maken hebben met collectieve promotie. Dit overzicht pretendeert niet een compleet overzicht neer te zetten voor de hele scala aan organisaties die collectieve promotie...
Lees meer
Collectieve internationale communicatie en marketing
In de culturele sector wordt volop internationaal gewerkt. Maar op het vlak van internationale n collectieve marketing is er nog een lange weg te gaan. De discussie hierover tijdens het ACMC congres bracht een aantal misverstanden aan het licht. Een impressie....
Lees meer
Twintig jaar collectieve cultuurpromotie in cijfers
Met de Cultuurnota 2001-2004 Cultuur als confrontatie werd de aandacht van culturele instellingen meer dan voorheen gericht op marketing. Groepen die tot de potentile bezoekers behoorden maar om welke reden dan ook de cultuur links lieten liggen, werden tot speerpunt...
Lees meer
Collectieve Promotie in de kunsten
Begin jaren tachtig werkte ik bij de Directie Kunsten van het Ministerie van WVC onder de later zeer geprezen minister Elco Brinkman. Van hem kan ik mij de uitspraak herinneren dat hij slechts vijf procent van zijn werktijd aan de cultuurpoot van zijn departement...
Lees meer
MAW: Working with the enemy Rubriek: MAW (Met Andere Woorden)
Keynote-spreker op het ACMC-congres was Ivan Wadeson, directeur van Arts About Manchester (AAM) en voorzitter van de Arts Marketing Association. Wadeson (37) arriveerde laat in het Boijmans en moest al snel weer terug naar Engeland, maar vond tijdens de lunch drie...
Lees meer
ACMC Congres Succesvol samenwerken, Museum Boijmans Van Beuningen Welkomstwoord Congres Collectieve Marketing in de Culturele Sector
Ik ben verzocht u vandaag, op mijn vijfde werkdag in het Boijmans, welkom te heten in dit prachtige, meest Centraal gelegen museum van Rotterdam. Een van de gesprekken die ik ter voorbereiding op deze nieuwe baan voerde was met oud directeur Koert Ebbinge Wubben, die...
Lees meer
Samenwerken? Zoek naar de fitste partner!
Zijn er voorbeelden van succesvolle collectieve marketing in het bedrijfsleven die culturele organisaties kunnen kopiren? Wat zijn de problemen die optreden wanneer culturele organisaties de intentie uitspreken om te gaan samenwerken en wat kunnen ze wat dat betreft...
Lees meer