Selecteer een pagina

Bedrijven op zoek naar beleving

Kennis overdragen? Merk laden? Medewerkers motiveren? Het gebeurt met events. Elke dag wordt er aan ons gekneed. Niet alleen door de reclamespotjes op tv. We eten niet meer gewoon gezellig een bitterbal met collegas of drinken een biertje met een zakelijke relatie.... Lees meer

Meer geld voor e-cultuur

Bij veel beeldend kunstenaars en instel- lingen voor beeldende kunst is nog weinig besef voor de kansen die digitale media, vooral internet, bieden voor culturele vernieuwing, en evenmin voor de rol die culturele instellingen en makers in de informatiesamenleving... Lees meer

Congressen

14 meiBrusselStudiedag Het on(be)grijpbare publiekInformatie: VUB, KU Brussel, Steunpunt Re-creatief Vlaanderenwww.re-creatiefvlaanderen.be14 meiTilburgStudiedag Vlaams erfgoedbeleidInformatie: Nederlands Centrum voor Volkscultuurwww.volkscultuur.nl16-21 meiNorth... Lees meer

Information Marketing

Rubriek: leeswijzer.

De culturele sector maakt onderdeel uit van de vrijetijdssector. Bezoek aan kunst en cultuur is een vorm van vrijetijdsbeleving en menig cultuurmarketeer realiseert zich dat. Dat cultuurmarketeers bij het opstellen van hun marketingplannen ook rekening houden met... Lees meer

Marktgerichte aanpak van musea succesvol

De laatste decennia vindt een omslag plaats van het museum als cultuurarchief tot marktgerichte organisatie. De bereidwilligheid van musea om mee te gaan met de trends in de maatschappij is groot. Bovendien is kunst nog nooit zo massaal aanwezig geweest in het... Lees meer

Hou de evangelisten in de gaten

Op gevaar af om vijgen na Pasen te serveren, maar: culturele instellingen die begaan zijn met hun merk en de mate van trouw van hun publiek houden best hun evangelisten in de gaten. Of beter nog: ze proberen van achteloze bezoekers of zelfs trouwe gebruikers... Lees meer