De marketingcampagne Ons theater in Kampen van de Stadsgehoorzaal Kampen is tijdens de laatste Publiciteitsbeurs voor de Podiumkunsten uitgeroepen tot beste marketingactie van het afgelopen seizoen. De prijs werd dit jaar voor het eerst uitgereikt en is vernoemd naar...
Lees meer
MMNieuws maakte voor dit nummer, waarin nieuwe marketingtechnieken centraal staan, een inventarisatie van marketingnetwerken in de Europese cultuursector. Er is een diversiteit aan netwerken met hun eigen doelen, grootte en mate van formaliteit. Hieronder vindt u een...
Lees meer
Na Londen is York (181.000 inwoners) de grootste toeristische attractie in het Verenigd Koninkrijk. De stad heeft een rijke historie. De Romeinen bouwden er rond het jaar 75 van onze jaartelling een fort, de Noormannen lieten er hun sporen na en in de late...
Lees meer
Coda: vier cultuurinstellingen onder een dak
Carin Reinders is sinds twee jaar direc- teur van CODA (Cultuur Onder Dak Apeldoorn), de organisatie waarin het Apeldoorns Museum, de openbare bibliotheek en het stadsarchief zijn opgegaan. CODA huist in een spiksplinternieuwe behuizing in het Cultuurkwartier, van...
Lees meer
Loyaliteitsprogrammas en de toepasbaarheid in de culturele sector
Jaarlijks brengt Rotterdam Festivals bij de presentatie van de jaarstukken een boekje uit met een voor de culturele sector relevant thema. In die reeks verscheen vorige maand Loyaliteitsprogrammas en de toepasbaarheid in de culturele sector, geschreven door Willem...
Lees meer
Het evangelie van de nieuwe marketing
Ook binnen de podiumkunsten vinden nieuwe marketingtechnieken langzamerhand ingang. Te vaak gaat het daarbij echter om behoud en intensivering van de relatie met het bestaande publiek en te weinig om pogingen om nieuw publiek te werven. Bovendien zien nog maar weinig...
Lees meer
www.knpsl.krnt.nl/cultuur over doelgroepen rubriek: opgemerkt
Hieronder een selectie van interessante artikelen uit de culturele pers over het thema doelgroepen. Jeugd heeft brede muzikale interesse; MTV gaat pop mixen met klassiek in Amsterdamse Concertgebouw. Het Amsterdams Concertgebouw gaat klassiek, pop, wereldmuziek en...
Lees meer
Informatieblokjes rubriek: informatieblokjes
CJP krijgt extreme makeoverCJP wil haar aanbod meer laten bepalen door jongeren en gaat meer aandacht besteden aan muziek, film en reizen. CJP wil jongeren in staat stellen haar eigen culturele smaak te ontwikkelen door middel van tips op de vernieuwde website, in de...
Lees meer
Congressen rubriek: congressen
31 maart – 3 aprilArlington, USAMuseums and the Web 2004 Informatie: Archimusewww.archimuse.com8 aprilAlmereLand vol Leisure Informatie: Management Studiecentrumwww.studiecentrum.com5 april 2004ItaliCommunicating Museums, Cultural Heritage and the...
Lees meer
Met Andere Woorden; Niet alleen aandacht voor sponsoren, maar ook oog voor de markt rubriek: met andere woorden
Aanleiding voor dit gesprek is de heisa rond het stellen van eisen aan de marketing van culturele instellingen door het Fonds voor Podiumprogrammering en Marketing. Het aanvraagformulier dat het FPPM heeft laten opstellen door een extern adviseur blijkt dermate...
Lees meer