Selecteer een pagina

Theatermarketing voor jongeren

Het percentage jongeren dat vrijwillig theaters bezoekt, neemt af. Anderzijds worden scholieren door CKV extra aangespoord deel te nemen aan kunst en cultuur. Podia en makers moeten acties ondernemen en manieren zoeken om jongeren te bereiken; zij zijn immers het... Lees meer

De leeftijdloze consument

Popmuziek hoort bij jongeren. Het was immers de popmuziek die de jeugd voor het eerst een eigen cultuur bood. Nu doelgroepen beginnen te vervagen, doemt de vraag op of jeugd en pop nog wel zo strikt aan elkaar kunnen worden gekoppeld. Begin januari sprak Thomas Huber... Lees meer

Leeswijzer: Miles Ahead

rubriek: leeswijzer

Naar aanleiding van: Ruud Kuyper (1988), Miles Davis dichterbij. Utrecht: Luitingh. Miles Davis (1957), Miles Ahead. Columbia Records. Met een Rus in Siberi, buiten in een besneeuwd landschap, behoorlijk wat wodka drinken. Of na een langdurig verblijf in de Noord... Lees meer

Doelgroep? Welke doelgroep?

Wie afgaat op de trend kan niet anders concluderen dan dat de toekomst voor de marketeer ligt in een steeds verder gediversifieerde doelgroepenstrategie. Loop maar eens een willekeurige AKO-shop binnen. Daar staat, naast aloude bladen als Libelle, Margriet of... Lees meer

Theaterbezoekers geportretteerd

Dat deelname aan de kunsten een zaak is van hoger opgeleiden is stilaan geen nieuws meer. Wetenschappelijk onderzoek in Vlaanderen en Nederland bevestigt dit keer op keer. Of er echter binnen het kunstenpubliek verschillende deelpublieken te onderkennen zijn is nog... Lees meer