Selecteer een pagina

Veelzijdig eerbetoon aan de negentiende eeuw

P>Dit jaar wordt afscheid genomen van de negentiende eeuw, die nu niet langer geldt als de vorige eeuw. Aan dit feestelijke vaarwel verlenen talloze musea en instellingen hun medewerking, met tentoonstellingen, evenementen en andere activiteiten. In september wordt... Lees meer

Geen stap zonder consultant

Er is bijna geen museum, gemeente of overheidsinstantie meer te vinden die nieuwe plannen realiseert zonder eerst de hulp of het advies van een advies- of consultantsbureau in te roepen. Of het nu gaat om een haalbaarheidsonderzoek, om het ontwikkelen van een concept... Lees meer

Erfgoedmanagement van advies gediend

Kwaliteitszorg wordt ook in de erfgoedzorg steeds meer een item. Die evolutie doet binnen de Vlaamse erfgoedsector meteen ook de vraag groeien naar managementondersteuning en consultancy. Onder de titel Van advies gediend. Kwaliteitsbevordering in het erfgoedbeheer,... Lees meer

Theater uit Vlaanderen toch in de lift?

De Vlaamse golf is voorbij. Tourneerden een tiental jaren geleden vele Vlaamse toneelgroepen en groepjes met succes langs hun Noorderburen, nu is vrijwel geen schouwburgdirecteur meer bereid hen te boeken: dat betekent toch maar een lege zaal, schreef de Nederlandse... Lees meer

Kennis in het centrum

Kenniscentra zijn hip. Kennis is het meeste begeerde kapitaal in een informatiesamenleving. Wie systematisch kennis kan inwisselen, beheren en verspreiden behoort tot de bankiers van de postmoderniteit. Geen wonder dat de markt van kenniscentra enorm is gegroeid.In de... Lees meer

Leeswijzer: Publiekelijk aanstellen

Voormalig journalist van Den Haag Vandaag, Ton Planken, begon als n van de eersten een adviesbureau dat cursussen verzorgde ter profilering van publieke figuren. Deze moesten zo goed mogelijk op het publiek overkomen. De inhoud van het publieke debat maakte derhalve... Lees meer

Uit de bladen

De grote merken kunnen de belevenismarketing in zijn huidige gedaante afschrijven. De jeugd wil het intiemer, met vrienden en het liefst met meer eigen initiatief.De huidige flagships van de grote merken zijn te commercieel, te artificieel, onecht en niet vernieuwend.... Lees meer