Zonder communicatie zou de mens niet geworden zijn wat hij nu is. In de loop van de geschiedenis hebben wij de wijze waarop wij informatie aan elkaar doorgeven, steeds verder weten te perfectioneren en uit te breiden. Het succes van een organisatie is dan ook mede...
Lees meer
Schaalvergroting door concurrentie
Leisure-adviseur Reinoud van Assendelft de Coningh assisteert bij de congresvoorbereiding over De Schaal van de Vrijetijd, georganiseerd door de Vereniging van de Vrijetijdssector (VVS), op 7 november a.s. in Rotterdam. MMNieuws legde hem enkele vragen voor over het...
Lees meer
Leeswijzer: Tijd en ruimte in beleving en vermaak
Tijdens de afgelopen vakantie ben ik (weer eens) geconfronteerd met wat ik zelf altijd gezien heb als het door de stad leeggezogen platteland. Het bleek namelijk in het landelijke Jablines (een kleine 20 minuten treinen vanaf Place de la Nation te Parijs), noch in...
Lees meer
Boek: No logo Leren van de revolutie
De strijd om de rechten van de mens zal in de 21e eeuw niet meer gevoerd worden tegen nationale overheden, maar tegen het zogenaamde global capitalism. Merken als Nike, IBM en McDonalds nemen steeds meer bezit van onze levenssfeer. No logo van Naomi Klein richt zich...
Lees meer
Boek: 30 Jaar popfestivals in Nederland, van Lochem tot Lowlands Van Lochem tot Lowlands
Samson, sinds 1978 sponsor van diverse popfestivals, heeft een boek uitgegeven met een overzicht van 30 jaar openluchtpopfestivals in Nederland, vanaf 1970 tot 2000. Een boek voor liefhebbers van festivals en vooral voor hen die de laatste 30 jaar festivals hebben...
Lees meer
Boek: ICT in de Beklaagdenbank ICT in de Beklaagdenbank
Medio 1999 vond in Amsterdam een congres plaats waar voor- en tegenstanders van informatietechnologie (ICT) de degens met elkaar kruisten. Eind vorig jaar verscheen ICT in de Beklaagdenbank; een toneelstuk in 5 bedrijven, een schriftelijk verslag van de bijeenkomst in...
Lees meer
Uit de bladen
In Nederland werd in 1999 in totaal circa 9,9 miljard gegeven en gesponsord. Dat is de conclusie van het door Theo Schuyt geleide onderzoek Geven in Nederland 2001. Het bedrijfsleven neemt de helft van dat bedrag voor haar rekening. Naast de 1 miljard aan giften...
Lees meer
Oog om Oog: Groeten uit Itali
Maandelijks een e-mailwisseling tussen communicatieprofessionals over vorm, beeld en inhoud. De rubriek Oog om Oog staat onder redactie van Rolf Hermsen, grafisch ontwerper (GITS). Esther Polak (Amsterdam 1962) is beeldend kunstenaar en publiceert met een zekere...
Lees meer
Opgemerkt
Horecabezoek gentegreerd in dagje uitEvenals in 1998 heeft het bedrijfschap Horeca en Catering in 2000 een onderzoek laten doen onder 2.600 Nederlanders in de leeftijd van 14 t/m 74 jaar naar het bezoek aan horecagelegenheden. Hieruit blijkt dat het grootste gedeelte...
Lees meer
Congresagenda
26-27 septemberMaarssenSuccesvolle Marketing met InternetInformatie: Instituut voor Direct Marketing Kennis t 023 536 72 1426-29 septemberRotterdamA must or a-muse; Internationale conferentie over cultuureducatie en cultuurbeleidInformatie: www.amustoramuse.org28...
Lees meer