Na bijna twee weken de Bondsrepubliek beroepsmatig doorkruist te hebben, springt bij het lezen van de achterstallige kranten de tentoonstelling Zimmer frei in het Rijksmuseum in het oog. Direct bezocht. Als Germanofiel verbaas ik me tot op de dag van vandaag over de...
Lees meer
‘Jongeren worden bereikt op een voor hen aansprekende manier om zo kennis te maken met het culturele aanbod in Nederland. Dat is wat het ministerie van OCenW schreef over de in zijn opdracht ontwikkelde website Uit.nu. Dit online culturele magazine, een soort...
Lees meer
Mediagebruik door kids en jongeren In de mediaschijf van kids en jongeren neemt de televisie een dominante plaats in. De jongste groep kijkt dagelijks gemiddeld 1,5 uur. De groep 12-14 jarigen en de groep 15-19 jarigen kijken ongeveer 2,5 uur. Kinderzenders zijn...
Lees meer
Voorjaarsvriendendag, tevens algemene ledenvergadering van de Nederlandse Federatie van Vrienden van Musea, op 12 mei 2001 in Museum Het Valkhof in Nijmegen. Onderwerp: De museumwinkel een vriendenzaak? Over de opzet, exploitatie en het beheer van een museumwinkel. Is...
Lees meer
Elk jaar besteedt MMNieuws aandacht aan de professionalisering van de retail in de culturele en leisure sector. Naar aanleiding van een bijeenkomst van de Nederlandse Federatie van Vrienden van Musea over dit onderwerp vroeg MMNieuws retail-toeleveranciers in de...
Lees meer
Waarom schrijft een organisatiepsycholoog een boek waarin het circus model staat voor de organisaties waarin we werken en de rol die we daarin vervullen? Het antwoord is nogal persoonlijk: auteur Roland Vermeylen heeft met zijn boek Salto Humano zijn fascinatie voor...
Lees meer
Boek: Het marketingplan in beeld Het marketing beeldverhaal
Marketingplan in beeld, een beeldige gids voor managers, is een unieke en heldere benadering van een complex onderwerp. Het helpt niet alleen het onderwerp te begrijpen, maar stimuleert genteresseerden tevens zich verder te verdiepen in het planningsproces. Met name...
Lees meer
Uit de bladen
The British Tourist Authority (BTA) is to promote city-based cultural activities as part of its recovery plan to beat the collapse in tourism triggered by the outbreak of foot and mouth disease. This is just one of a series of measures aimed at rebuilding confidence...
Lees meer
Oog om Oog: De smaak van karnemelk
Maandelijks een e-mailwisseling tussen communicatieprofessionals over vorm, beeld en inhoud. De rubriek Oog om Oog staat onder redactie van Rolf Hermsen, grafisch ontwerper (GITS). Beste Esther,Voor sommige dingen moet je vroeg opstaan. Bijvoorbeeld om uit de mond van...
Lees meer
Congresagenda
27-28 juniParijsCommunicating the MuseumInformatie: AgendaCommunications t 00 33 1 49 95 08 0627-29 juniAmsterdamWebsite & Content Beheer; Maak een succes van uw websiteInformatie: IIR conferences.nl, t 020 305 50 5028 juniZeistHet Nationale Winkelcentra...
Lees meer