Selecteer een pagina

P&I – plannen en ideen

Algemeen

* ABC staat voor Artiesten Belangen Centrum. ABC, opgericht door Roel van Dongen uit Rosmalen, wil een innovatieve Vakbeurs voor Artiesten & Musici organiseren. Uit marktonderzoek blijkt dat een dergelijke vakbeurs kansrijk is, vooral als men het koppelt aan congressen en seminars over de voortgaande professionalisering van de branche. ABC wil graag in contact komen met mogelijke partijen die kunnen bijdragen aan de realisatie van de vakbeurs.
(www.artiestenbelangen.nl)

* Enkele lectoraten uit het IPCICO gaan samen met TNO en Syntens een Innovatieprogramma Creatieve Industrie voorbereiden. IPCICO staat voor Interregionaal Platform Creatieve Industrie en Cultureel Ondernemerschap. Binnen IPCICO zijn vooral lectoraten en expertisecentra van Hogescholen en regios actief, naast de landelijke participatie van TNO, Syntens en Kunstenaars en Co. Het gaat de initiatiefnemers vooral om het erg versnipperde veld te transformeren in een NL-Dutch Connected Creative Industry dat zich internationaal kan meten. Allereerst zullen een viertal scenarios worden ontwikkeld om scherp in beeld te krijgen welke doelen moeten worden gesteld. Als het initiatief voldoende draagvlak heeft wordt een formeel programma uitgewerkt. Uiteindelijk is het de bedoeling dat het Ministerie van Economische Zaken het programma overneemt.
(www.hku.nl/lectoraatke)

* Esther Didden, beeldend kunstenaar, heeft met haar conceptontwikkelingsbureau Het Nieuwe Huren uitgewerkt. Dit concept brengt een kunstenaar aan huis die binnen het bestaande interieur kunstzinnig ingrijpt. Het kan gaan om een tijdelijke wandtekening, een expositie van eigen werk op een bepaalde verdieping of het tijdelijk bewerken van een ruimte. Verschillende kunstuitleencentra waaronder KunstenLab uit Deventer hebben Het Nieuwe Huren al overgenomen.
(esther@estherdidden.nl)

* Marille Pals, motor achter de Utrechtse Culturele Zondagen, heeft samen met Samar Haddad en Maarten Lammers een handreiking uitgebracht voor een beter bereik van een divers publiek. Van buiten naar Binnen heet deze handreiking, die de cultureel ondernemer precies vertelt welke media moeten worden gebruikt om een speciale groep te bereiken. Een onderverdeling is gemaakt naar de landen Marokko, Turkije en Suriname en Antillen. De handreiking staat vol met tips, links, adressen en intermediaire organisaties
(www.culturelezondagen.nl)

Tips voor de rubriek Plannen & Ideen:
redactie@mmnieuws.nl

Auteur: Redactie redactie@mmnieuws.nl
468

Reactie verzenden

Share This