Selecteer een pagina

Redactienetwerk: Jacqueline Gerritsma, Erik Hitters

Algemeen
Iedere maand stellen zich op deze plaats leden van het redactienetwerk aan u voor. Zij dragen suggesties aan en leveren adviezen voor de verdere ontwikkeling vanMMNieuws.


naam: Jacqueline Gerritsma
leeftijd: 36 jaar
huidige baan: organisatieadviseur bij AEF in Utrecht
vorige baan: student
meest recente kunst- en cultuurbezoek: Tropenmuseum in Amsterdam
laatste vrijetijdsactiviteit: Kunstenaarssociteit De Kring in Amsterdam
favoriete website: Ozlo
welke stad gaat het maken: Amsterdam Zuidoost. De combinatie van enorme investeringen in het gebied, de nieuw geplande functies en de bevolkingssamenstelling kunnen leiden tot een nieuw concept van een binnenstad of centrumgebied
belangrijkste trend voor (naaste) toekomst: Creativiteit. Uitwisselen van kennis en informatie wordt gemeengoed. Kennis is niet het handelsmerk, maar (creatieve) toepassing van kennis. Creativiteit, content, ontmoetingsplaatsen voor uitwisseling, zingeving zijn op dit moment de drijvende krachten.

naam: Erik Hitters
leeftijd: 36 jaar
huidige baan: Post-doc onderzoeker bij Kunst- en Cultuurwetenschappen van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Mijn onderzoek gaat over de oorzaken en consequenties van de veranderende plaats van cultuur in steden
vorige baan: Universitair docent bij Vrijetijdwetenschappen van de Katholieke Universiteit Brabant
inkomen: Rond de 85.000 bruto per jaar
meest recente cultuurbezoek: Een concert van Marisa Monte in de Melkweg in Amsterdam. Een bekende Braziliaanse zangeres in het Musica Popular Brasileira-genre, die traditionele Samba-invloeden verweeft in vlotte en swingende pop
meest recente vrijetijdsbezoek: Een uurtje naar de sportschool. Erg lekker om gewoon je verstand op nul te zetten
favoriete website: Ik vind veel via startpagina.nl
welke stad zal het gaan maken (en waarom): Rio de Janeiro (ik heb wat met Brazili). In Nederland: Rotterdam
belangrijkste trend voor (naaste) toekomst: Steeds meer ruimtelijke specialisering in steden, in wijken, kwartieren en clusters. Producenten, publieksgroepen en bevolkingsgroepen hebben toch de neiging om dicht bij elkaar in de buurt te gaan zitten.

468

Reactie verzenden

Share This