Selecteer een pagina

Rollators en oplaadpunten voor scootmobielen

Algemeen

In 2020 zijn de mensen in ons verzorgingsgebied Haarlem nog grijzer dan ze nu al zijn. Onlangs zag ik bij een concert van de Golden Earring twee mensen met een rollator in de zaal. ‘Dit is het begin,’ dacht ik, terwijl zanger Barry Hay nog verwoede pogingen deed jong te zijn, ‘de hippiegeneratie wordt nu echt bejaard’.
 


Dus weg in 2020 met de avondconcerten, want niemand gaat ‘s avonds de deur meer uit. We doen alleen nog maar concerten overdag, inclusief ballenbak en kinderopvang. Want de hippiegeneratie past natuurlijk op haar kleinkinderen (en kinderopvang is in 2020 alleen weggelegd voor de allerrijksten). En in onze hal kunnen de talrijke scootmobielen van deze bevolkingsgroep prima worden opgeladen.

Weg ook met de dubbeldikke seizoensbrochure! Niemand ziet er meer het nut van in om een jaar van te voren kaarten te boeken. Je kunt wel dood zijn tegen die tijd.

Weg ook met de vaste prijzen voor concerten en voorstellingen: we bepalen wekelijks wat de entreeprijzen zijn aan de hand van de voorverkopen. Voorverkopen die overigens drastisch teruglopen, want de bezoekers hebben tijd zat en beslissen in de vroege ochtend wat ze gaan doen.

En wat is er te doen voor de afdeling marketing & communicatie van de Stadsschouwburg & Philharmonie  in 2020? Veel last minute marketing! We gaan weer met reclameborden om de schouders de straat op en verspreiden flyers via Tafeltje Dekje.

En de manager? Die is dan 60 jaar en heeft alle kenmerken van een ouwe zeurkous die alles vroeger beter vond, maar moet doorwerken tot zijn 67e.

Auteur: Frank van der Schaar Frank van der Schaar is Manager Marketing & Communicatie Stadschouwburg & Philharmonie in Haarlem. Daarvoor was hij onder meer werkzaam bij het Muziektheater in Amsterdam, het Tropentheater en Arena Amsterdam. (f.vanderschaar@theater-haarlem.nl)
468

Reactie verzenden

Share This