Selecteer een pagina

Ticketingsystemen: mogelijkheden te over

Algemeen

Een jaar of 15 jaren geleden was een kaartverkoopsysteem met uitgebreide marketingfunctionaliteiten in Europa nog grotendeels onbekend. Inmiddels is het gebruik van geautomatiseerde ticketingsystemen ook in de cultuur- en vrijetijdssector aanzienlijk gestegen. 

Geen podium, festival of evenement kan feitelijk meer zonder. Een dergelijk systeem is immers niet alleen een middel om kaartverkoop- en transactiegegevens bij te houden, maar ook een geschikt marketinginstrument, waarmee het contact met klanten en relaties valt te beheren. Omdat er de laatste tijd verschillende nieuwe aanbieders op de markt verschenen, omdat enkele van die aanbieders nog maar kort in de branche actief zijn, en omdat commercile afspraken (toeslagen, inhoudingen) sterk kunnen variren en omdat sommige promotors van meerdere kanalen gebruik maken, leek het MMNieuws nuttig een overzicht te maken van enkele van de belangrijke aanbieders van e-ticketingsystemen in Nederland.

ActiveTickets
ActiveTickets is een compleet kassasysteem, met standaard e-marketing, e-commerce en webverkoopfunctionaliteiten. E-ticketing, 100% geautomatiseerde transacties, online betalen en inzicht in klantgegevens zijn enkele voorbeelden. AT biedt daarnaast de mogelijkheid tot koppeling met interne systemen.
AT werkt zonder contingenten: de organisator krijgt alle tools in handen om op het web, live en op locatie kaarten te verkopen, en klantgegevens te beheren. AT rekent gn prijs per kaartje of transactie.
AT is een product van Cramgo, dat sinds 2001 strategische, praktische en marketing oplossingen realiseert op het gebied van internet en ticketing voor theaters, poppodia, impresariaten, festivals, koepels en losse gezelschappen. In het afgelopen jaar stapten verschillende podia over op AT, waaronder vooraanstaande poppodia als Het Paard van Troje, theaters als Kazan Magic Palace en het Rozentheater, en festivals als het Holland Animation Film Festival.
Internet is steeds belangrijker geworden voor de partijen waar Cramgo voor werkt. De afgelopen jaren heeft Cramgo voor veel organisaties koppelingen tussen het huidige kassasysteem en internetverkoop gebouwd en zodoende e-marketing en klantbeheer een grote impuls gegeven. Traditionele kassasystemen zijn niet in de eerste plaats voor internet gebouwd, met als gevolg dat waardevolle klantgegevens, zelfs in de koppeling, niet kunnen worden verzameld en bepaalde handelingen niet via internet kunnen worden uitgevoerd.
Daarom ontwikkelde Cramgo, met Doornroosje als meeontwikkelend pilot klant, ActiveTickets. De doelstelling was en is: n compleet kassasysteem met alle voordelen van internettechnologie in n gentegreerde oplossing. Ticketverkoop, distributie, marketing, administratie en uitgebreide rapportage in eigen hand. De vaste kosten zijn vooraf bekend; AT rekent geen kosten per transactie of kaartje en ook geen kosten per gebruiker of verkooppunt.

AT past in overleg met de klant het systeem aan de specifieke wensen en behoeften van de organisatie aan. ActiveTickets is zo gebouwd dat doorontwikkelingen en innovatie eenvoudig tot de mogelijkheden behoren. Klanten kunnen allerlei vragen stellen aan de database, selecties maken, direct (automatisch)
e-mailnieuwsbrieven versturen en exporteren naar Excel voor verdere verwerking in bestaande kantoorsoftware. Bezoekgedrag, koopgedrag, NAW en leeftijdsopbouw zijn marketinghandvatten die vanuit AT kunnen worden gegenereerd en gebruikt in gepersonaliseerde aanbiedingen op de website, nieuwsbrief of aan de kassa zelf.

Cramgo
Ganzenmarkt 6
3512 GD Utrecht
T 030 236 12 85
M 06 205 33 414
E avbokhorst@cramgo.nl
W www.cramgo.nl

Easyticket
Met de software van Easyticket BV kan een veelheid aan werkzaamheden online worden afgehandeld in n web based applicatie. Die software heet Epromotor, is vanuit de branche ontwikkeld, en bevat de vier basismodules:
Easyticket (mobile en e-ticketing)
Easyguest (voor de afhandeling van gasten-/ pers-/personeelslijsten)
Easymember (een volledig gekoppeld lidmaatschapssysteem)
Easymedia (een handige tool voor uw mediacontent- en perspromotie)

Epromotor bevat diverse functionaliteiten waarmee in de software kruislings koppelingen zijn te maken. Zo is het mogelijk mailings te versturen (email, sms, mms) naar alle mogelijke selecties. De software biedt inzicht in diverse statistieken, zoals aankoopgedrag, demografische gegevens en de verkoopresultaten van de verschillende verkoopkanalen. Epromotor kan ook gebruikt worden voor pr- en marketingacties (gerichte mailings of klantspecifieke aanbiedingen).
Verschillende gebruikers kunnen tegelijkertijd met de software werken en hier input aan geven. De output wordt automatisch gepubliceerd op de juiste plek. Er zijn tevens softwarematige koppelingen mogelijk met externe softwaresystemen, bijvoorbeeld administratie- of planningssoftware. Binnenkort volgen tevens een merchandisingshop en een dagkassa module.
De Epromotor software is geheel gratis.
Easyticket rekent fees bovenop het ticket.

Met deze online kaartverkoopmodule Easyticket kan de promotor op drie manieren
tickets verkopen: via de eigen website, via easyticket. nl en via het affiliate netwerk van Easyticket. Het volledige kooptraject verloopt via internet. De koper print de tickets (met een unieke barcode) zelf thuis uit. Een unieke feature is het Easyticket favorietensysteem, waarmee de consument vanuit een pull-strategie precies die informatie ontvangt waar zijn interesse naar uitgaat. Bij de entree worden de e-tickets met professionele toegangscontrole apparatuur gecontroleerd.
Met de Easyguest-module is het mogelijk gasten-, maar tevens personeels-, pers- en leveranciersdata te beheren. Men kan zich online inschrijven. Verder is het mogelijk vanuit wachtlijsten te accorderen of zelf personen aan bijvoorbeeld een gastenlijst toe te voegen. Gasten ontvangen een speciaal e-ticket, waaraan alle wenselijke informatie is te koppelen (bijvoorbeeld voor een diner, parkeerplaatsen of overnachtingen).
De Easymember software biedt extra mogelijkheden om acties aan de eigen database(s) te koppelen, zoals een pasjessysteem, een vast (maand)lidmaatschap, dat gekoppeld is aan de ticketverkopen, of persoonlijke kortingsacties.
Easymedia is een persdatabase waarin persberichten, media-uitingen en fotomateriaal kunnen worden opgeslagen. Mailings kunnen worden klaargezet en op vooraf ingestelde tijdstippen verzonden. De pers krijgt direct toegang tot de persdatabase met een eigen gebruikersnaam en wachtwoord.

Epromotor maakt het mogelijk verschillende soorten mails, zoals een nieuwsbrief of een persmailing, te sturen naar alle gewenste selecties. In de mails kunnen unieke links verwerkt worden, die gekoppeld kunnen worden aan diverse acties, uitnodigingen en dergelijke. Hierin zijn handige standaard templates aanwezig, zodat er geen kennis van webdesign of it nodig is. De importfunctie geeft de organisator ook de mogelijkheid om mailings van zijn eigen vormgeving te voorzien. Alle content voor de mailings wordt verzameld in het content management systeem.
Acties als (door)klikgedrag, (on)gelezen mails en verkoopresultaat uit mailings worden exact bijgehouden in statistieken. In de marketingmodule kunnen alle marketingtechnische en doelgroepgegevens worden opgeslagen. Deze zijn niet gekoppeld aan personen (dus niet op persoonlijk niveau uit te lezen). Het zijn doelgroepgegevens, die dienen ter ondersteuning van de management- en marketing afdelingen.
Met het favorietensysteem heeft Easyticket een zeer complete database gecreerd (met momenteel 150.000 courante profielen). Samen met de verzamelde profielen van haar affiliate partners heeft Easyticket de grootste evenementenbezoekersdatabase in Nederland. Easyticket heeft met (online) mediapartners afspraken gemaakt voor het doorlinken naar ticketverkopen van de verschillende soorten evenementen op easyticket.nl. Het voordeel van dit systeem voor de promotor is dat, wanneer hij een verkoop start op Easyticket, er automatisch een gerichte doelgroep benaderd wordt.
Met Epromotor is alle informatie voor de gehele organisatie van een evenement te verzamelen en cordineren. Wanneer een promotor een evenement initieert in Epromotor, wordt om de meest relevantie informatie gevraagd. Alle ingevoerde content kan worden gedistribueerd met rss feeds wat het mogelijk maakt de content van de eigen website of ticketshop binnen de eigen vormgeving dynamisch te beheren.
Easyticket traint promotors die met het systeem willen werken n-op-n. Er is alleen basiskennis van een computer nodig. Het systeem doorloopt alle modules en functionaliteiten stap voor stap, waarbij alles gecordineerd verloopt.

Easyticket heeft behalve in de business-to-business-sector klanten binnen het clubcircuit, bij poppodia en in de dance-, pop- en rocksector. Met de gastenlijstsoftware heeft Easyticket tijdens de grootste Dance Valley editie ooit 8.500 mensen zonder wachtrij naar binnen geloodst. Voor Dance4Life ontwikkelde moederbedrijf Eventtool software waarmee 40.000 kinderen geld inzamelden. Daarna kregen zij een e-ticket waarmee zij toegang kregen tot het Dance4Life Gelredome evenement. Easyticket zette verder ruim drie jaar geleden voor dance-organisatie Extrema de ticketing en hospitality op, die nog steeds zeer succesvol loopt. Het systeem wordt momenteel ook voor de Hollywood Music Hall in Rotterdam gemplementeerd.

Easyticket
contact: Frank van den Bold
T 070 3921661
M 06 55143646
E frank@eventtool.nl
W www.easyticket.nl

Paylogic
Paylogic is een e-ticketingsysteem, wat inhoudt dat de kaartverkoop online plaatsvindt op de site van de evenementhouder. Paylogic maakt onderdeel uit van het moederbedrijf Accept, dat behalve op het ticketinggebied ook actief is op het gebied van community software en webdevelopment. Paylogic heeft sinds haar introductie in 2006 een succesvolle groei doorgemaakt. Momenteel zijn er meer dan 100 klanten die gebruik maken van het systeem. Onder de gebruikers bevinden zich sprekende namen zoals Sanoma, Escape, Chemistry, Powerzone, Heineken, UDC (DanceValley), Thialf, Art of Dance, Brightlife, Miljonair fair, Bobs Party Palace, Starlight, Circuitpark Zandvoort, FIFA Interactive World Cup, Amsterdam International Fashionweek, Dance4Life en diverse universiteiten. Ook onder de poppodia maakt het systeem momenteel een snelle opmars, met gebruikers als Metropool, R17, W2, LVC, Boerderij en recentelijk Atak.

Paylogic biedt een fullservice ticketingproduct aan. Dit houdt in dat Paylogic alle werkzaamheden met betrekking tot het afhandelen van de betalingen, helpdesk, het leveren van de tickets en dergelijke voor zijn rekening neemt, zonder dat de evenementhouder daar extra geld voor betaalt. Een systeem voor verkoop aan de kassa en de software om barcodes te scannen worden eveneens kosteloos ter beschikking gesteld. Het enige wat de organisator hoeft te doen is het organiseren van het evenement en het starten van de verkoop. De gebruiker wordt dus niet geconfronteerd met additionele kosten of werkzaamheden.

De verkoop vindt plaats op de site van de evenementhouder door middel van een eenvoudig te integreren verkoopmodule. Dit blijft mogelijk tot op de dag dat het evenement plaatsvindt. Het bestelmenu op de website is in elke kleurencombinatie te verkrijgen en kan desgewenst volledig worden afgestemd op de huisstijl van een organisatie. De bezoeker bestelt vanuit deze module en ontvangt het e-ticket, voorzien van een barcode, direct in zijn mailbox of op zijn mobiele telefoon. Het ticket kan direct na de bestelling worden uitgeprint. Dat houdt in dat de evenementhouder zelf geen fysieke kaarten meer hoeft te (laten) drukken en dat vooraf reserveren niet meer nodig is. De evenementhouder bespaart zo op de kosten omdat er geen personeel meer hoeft te worden ingezet voor het behandelen van de gereserveerde kaarten. Mocht de organisator zelf ook tickets willen uitdraaien en bij de kassa willen verkopen dan kan dat met het programma Ticketware dat gratis wordt meegeleverd.

Naast een doeltreffende vorm van ticketing biedt het systeem de mogelijkheid om voor elk evenement automatisch en kosteloos een zogenaamd opt-in klantenbestand op te bouwen. Het systeem registreert wie kaarten koopt, wanneer hij die koopt, waar hij vandaan komt, enzovoort. De organisator heeft dus constant inzicht in zijn klantenbestand en kan daar via marketing direct op inspelen. De bezoekers geven zelf via opt-in aan of hun gegevens gebruikt kunnen worden voor marketingdoeleinden. Deze groep is met een handige (mass) e-mailtool gemakkelijk te bereiken. Segmentatie van marketinggegevens kan plaatsvinden op NAW, maar ook op leeftijd, geslacht, datum van aankoop, datum en genre van het evenement, wijze van betaling en bestelgeschiedenis. Alle gegevens zijn ten behoeve van eigen onderzoek op diverse wijzen weer te geven.

Paylogic berekent de gebruiker geen kosten om het systeem op zijn website te krijgen, ook geen initile of abonnementskosten. De af te dragen servicekosten worden per transactie berekend: de koper van kaarten betaalt slechts nmaal per bestelling, ook als hij meer kaarten tegelijkertijd bestelt. Paylogic werkt ook niet met een minimale afname. Paylogic sluit contracten af met creditcardmaatschappijen en banken en handelt betalingen af met Triple Deal. Eventuele klachten kunnen via de klantenservice van Paylogic worden afgehandeld. Paylogic eist geen exclusiviteitbeding. Een evenementhouder kan E-ticketing via Paylogic proberen naast andere voorverkoopkanalen en vervolgens zelf kiezen wat het beste aansluit bij het evenement en de bezoekers.

Demo:
www.paylogic.nl/corporate/nl/merchant/productSummary

Accept BV
Keizersgracht 261
1016 EC Amsterdam
www.accepte.nl
E info@accepte.nl
T 020 890 4428

Tickets.com
Tickets.com ontwikkelt sinds 1993 kaartverkoop- en marketingsoftware voor de Benelux. De software is in gebruik bij bedrijven die tickets verkopen en marketingdata verzamelen en wordt ingezet bij concertgebouwen en schouwburgen, poppodia, tentoonstellingshallen, culturele centra en sportarenas.
Momenteel maken meer dan 5.000 organisaties wereldwijd gebruik van systemen van Tickets.com.
ProVenueMax (PVM) biedt een systeem met gentegreerde modules voor kaartverkoop, marketing, fondsenwerving, financieel beheer, artikelenbeheer en -verkoop, loyaliteitsprogrammas en management rapportages.
Naast snelle kaartverkoop met per gebruiker te definiren interfaces biedt PVM een groot aantal marketing tools voor het maken van selecties t.b.v. campagnes, en het analyseren hiervan met managementrapportage tools.
PVM biedt de mogelijkheid om desgewenst zeer gedetailleerde bezoekergegevens tijdens elk transactiemoment in te voeren en aan te vullen. De organisator kan invoerschermen en gegevens die hij wil verzamelen zelf configureren. Tijdens de campagne is de succesratio te monitoren en analyseren met PVM; hierop valt te rapporteren met de systeemeigen managementrapportages.

De online kaartverkoop vindt in real time plaats vanuit de PVM database en biedt:
opt-in voor persoonsgegevensbescherming vanaf kaartverkooppages
ticketsAhome module voor het thuis printen van kaarten
interactieve zaalplattegronden
kortingen met wachtwoordbescherming voor het voeren van (last minute) online campagnes (coupon codes)

Tickets.com werkt in partnerschap met Mobiqua Ltd aan Mobile Ticketing, waarmee tickets met barcodes naar mobiele telefoons worden verstuurd. Het Metro Theatre in Sydney zet Mobile Ticketing met PVM in voor de verkoop van concertkaartjes. In Engeland werken de Historic Royal Palaces met de oplossingen van Ticket.com voor kaartverkoop en online kaartverkoop, call center en afhaalkiosk. Ook artikelen bijvoorbeeld gidsboeken worden met de online module online verkocht. Bij CairnGorm Mountain (Inverness), het grootste ski- en natuurgebied van Schotland, worden sinds dit seizoen skipassen en tickets voor de bergtrein met ProVenueMax en ProVenueOnline verkocht.
In Nederland werkt een aantal theaters en concertzalen met online coupon codes waardoor speciale aanbiedingen voor een select publiek beschikbaar worden gemaakt. De aanbiedingen worden na keuze wel of niet zichtbaar gemaakt en kunnen met een wachtwoord worden gecodeerd of met een link via de e-mail nieuwsbrief worden verstuurd.

Tickets.com biedt standaardcursussen voor systeemgebruikers en levert consultatie en training op maat. Eventuele specifieke wensen aan de software kunnen in overleg worden geleverd. Tickets.com biedt ook regelmatige bijeenkomsten aan gebruikers als platform voor discussies en trainingsessies over de nieuwste kenmerken van de software en marktontwikkelingen. Verder werkt Tickets.com samen met leveranciers van andere pakketten om import en export van gegevens uit verschillende business applicaties te faciliteren.

Tickets.com Systems B.V
Nassaulaan 25
2514 JT Den Haag
T 070-311 73 00
E mriethmueller@tickets.com
W www.tickets.com
of benelux@tickets.com

XL Tickets
XL Tickets verzorgt de complete ticketverkoop voor organisatoren van concerten, theaterfestivals en sport- of andere evenementen. Voor het aanmelden en het opstarten van de ticketverkoop voor evenementen volstaat een e-mail, waarin de organisator aangeeft om welk evenement het gaat en per wanneer hij de ticketverkoop wil starten. XL Tickets vraagt verder geen extra inzet van zijn kant. Na de ontvangst van de noodzakelijke gegevens van de desbetreffende organisator zet XL Tickets het evenement online op www.xltickets.nl. De bezoekers die op de website van de organisator komen, kunnen direct tickets bestellen door op het logo van XL Tickets te klikken.
De organisator krijgt een inlogmogelijkheid met password, om aan de hand van real time verkoopstatistieken te kunnen zien hoe het met de voorverkoop van zijn tickets gaat. Dat maakt het mogelijk om e.e.a. marketingtechnisch bij te sturen. Desgewenst kan XL Tickets daarbij ook een rol spelen, zowel uitvoerend als ondersteunend.

Anders dan veel andere ticketingbureaus levert XL Tickets een organisatie niet slechts e-tickets, maar ook gedrukte tickets, bijvoorbeeld ten behoeve van (voor)verkoop op locatie. Omdat deze ticketingmogelijkheden allemaal vanuit n organisatie aangeboden worden, kan XL Tickets doorgaan met het aanbieden en verkopen van tickets, tot op het moment dat een evenement gaat aanvangen, of zelfs al is begonnen.

Degenen die via XL Tickets hun tickets bestellen, hoeven behalve hun persoonlijke gegevens geen andere registratie uit te voeren. XL Tickets maakt alleen gebruik van het e-mailbestand met mailadressen van degenen die eerder voor een vergelijkbaar evenement van de organisator tickets hebben besteld. De reden hiervoor is dat XL Tickets de opvatting huldigt dat een bepaalde doelgroep niet moet worden belast met informatie over evenementen die niet bij die desbetreffende doelgroep past. Indien dit wel het geval is, kunnen mailadressen vrijgegeven worden voor een nieuwsbrief of een andere aankondiging.

XL Tickets biedt een compleet servicepakket dat bestaat uit drie ticketingmethodes, die alle drie zijn verbonden aan n lineaire beveiligingsmethodiek. Dat bevordert de doorstroming bij de ingang van een evenement en zorgt voor een gemakkelijke registratie van het aantal bezoekers.
XL Tickets kent geen behandelingskosten voor organisatoren of evenementenhouders. De fee die XL Tickets hanteert, is vastgesteld aan een maximum. De financile afhandeling van de ticketverkoop verloopt via de Stichting Derdengelden XL Tickets.

Een voorbeeld van de systematiek van XL Tickets is te vinden op
www.eventscentredester.nl

XL Tickets
Postbus 56
1723 ZH Noord-Scharwoude
T 0900-66 66 111
contact: Redo Wittenberg
M 06 30 290 355
W www.xltickets.nl

Etix
Etix, actief sinds 1999, heeft zn hoofdkantoor in North Carolina (VS) en verder vestigingen in Duitsland, China en Japan. Etix Nederland bestaat sinds juni 2005 en is voortgekomen uit CerTick, dat sinds 2001 samenwerkte met Etix.com op het gebied van internet kaartverkoop.
Etix werkt met de zelfontwikkelde print at home techniek, waaroor het mogelijk is toegangskaarten te verkopen die de klant direct zelf print. Dit al dan niet in combinatie met een volledig gentegreerd kassasysteem.
Het Etix-systeem werkt volledig via internet. Het is dus niet nodig aparte software te installeren: een pc met internetverbinding, een (Boca)printer en een kassala zijn voldoende. Kaarten kunnen online worden gereserveerd en verkocht via de website van de organisator of via andere sites. De look en feel kan worden aangepast aan de website van de klant.
Etix biedt een flexibele kaartverkoopmodule. Mogelijkheden zijn onder meer geplaceerde verkoop (opties van best beschikbaar tot het aanklikken van de stoel in een plattegrond) verschillende prijscategorien (bijvoorbeeld om onderscheid te maken tussen volwassenen en kinderen), aanbiedingen van kortingen en verschillende prijzen, en het verkopen van bloktijden. Betalen kan met een creditcard, via machtiging en binnenkort ook met Ideal.
De klant kan zelf zonder tussenkomst van Etix nieuwe voorstellingen of evenementen aanmaken, eventueel aanpassen en in de verkoop doen. Hij kan ook per evenement zelf kaartjes aanmaken of terugvallen op een standaardontwerp. Verder is het is mogelijk velden naar eigen inzicht toe te voegen (leeftijd, reden van aankoop van een specifiek kaartje etc.). Ook combitickets zijn ook mogelijk, met meerdere barcodes per kaartje (bijvoorbeeld 1 barcode per dag voor een meerdaags evenement of 1 kaartje met 3 barcodes voor 3 evenementen). Op de kaartjes en in de kaartenwinkel kunnen ook sponsoren vermeld worden.

Etix verzorgt het gehele betalingsproces zelf. Klanten hoeven geen contract af te sluiten met een betalingsprovider (ook al kan dat desgewenst wel). Kassaverkoop, reserveringen en verkoop via wederverkopers zijn volledig in het systeem gentegreerd. Etix controleert de toegangskaarten met scanners (door Etix beschikbaar gesteld). Verkoop in meerdere talen (o.a. Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans, Chinees, Japans, Russisch en binnenkort Italiaans) is een standaardfunctionaliteit.
Kaarten die met het Etix-systeem verkocht worden via andere sites zijn te herleiden naar de site waar ze vandaan komen. Het is eenvoudig kaartkopers voor een evenement een mail te sturen. Daarnaast zijn alle klant- en verkoopgegevens te exporteren en te gebruiken in andere programmas. De organisator kan links in een mail of op een site plaatsen naar de verkoop voor een evenement, terwijl hij ook kan zien wat de resultaten zijn van de kaartverkoop via deze actie. De klantinformatie is het eigendom van de organisator.
Etix is te koppelen aan het kassasysteem van firma De Haan (www.haan.nl). Verder zijn alle klant- en verkoopgegevens door de klant zelf te downloaden in verschillende formaten en te importeren in andere applicaties. Etix levert verder software die zorgt voor een continue update van een lokaal bestand, dat weer uit te lezen is door andere applicaties.
Om kennis te maken met het systeem is geen cursus nodig; een korte uitleg en een handleiding volstaan.

Etix heeft onder meer als klanten het Spoorwegmuseum (bijna 10.000 kaarten per jaar via de eigen website), het Openluchtmuseum, het Rembrandthuis (in 2006, het Rembrandtjaar, ongeveer 2.800 internetkaarten verkocht, waarvan ongeveer 80% via de site van Etix en de rest via de Rembrandt400 website) en het Mauritshuis (voor de Hans Holbein tentoonstelling in 2003 met 175.000 bezoekers werden 4.000 internetkaarten verkocht. Ook voor Rubens en Brueghel 2006-2007 verzorgde Etix de internetkaartverkoop). Binnenkort gaat ook het Groninger Museum internetkaarten via Etix verkopen. De VVV-kantoren van Amsterdam gaan de Etixkaarten verkopen via de wederverkopersmodule.

Internationaal heeft Etix op dit moment ongeveer 1.200 klanten, uiteenlopend van Formule 1 (Grand Prix van China in Sjanghai) en Moto GP races (meer dan 100.000 bezoekers) tot musea, concertzalen, theaters en bioscopen. Voor de Moto GP van Sachsenring (zeg maar de TT Assen van Duitsland) verzorgt Etix de gehele kaartverkoop (online, kassa en wederverkopers) en scant waterdicht 100.000 kaarten in een weekend. Verder verzorgt Etix de fanclubvoorverkoop voor de tournees van artiesten als de Rolling Stones, George Michael en Genesis. Ook grote entertainmentbedrijven zoals DEAG in Duitsland en Live Nation (eigenaar Mojo) gebruiken het ETIX systeem.
Meer info is te vinden op www.etixnl.com

Etix Nederland
Oranje Nassaulaan 53-III
1075 AK Amsterdam
www.etixnl.com
contact: Jeroen Doensen
M 06-48423806
jeroen@etixnl.com

Auteur: Redactie redactie@mmnieuws.nl

468

Reactie verzenden

Share This