Selecteer een pagina

Uit de bladen

Algemeen

De Amerikanen Pine en Gilmore hebben in hun boek The Experience Economy gepredikt dat producten die zich niet als een belevenis aan het publiek presenteren geen bestaansrecht meer hebben. Grote merken pakken dit op door eigen brand events te organiseren. Andere merken haken aan bij bestaande evenementen en hopen zodoende iets mee te pikken van de glans en opwinding die ermee gepaard gaat. De evenementensector vaart er wel bij, zo blijkt uit cijfers van de ReSpons Evenementen Monitor: het aantal georganiseerde evenementen in Nederland steeg met 10 procent: van 6.800 in 2000 naar 7.500 in 2001. En een steeds groter deel van deze evenementen wordt gesponsord.
Maar levert eventmarketing ook op wat er in wordt genvesteerd?

Werkt de beleveniseconomie?, in: Sponsor Magazine, december 2001
E-commerce en E-marketing wordt veelal geassocieerd met zware technische softwaresystemen die via het internet allerlei automatische transacties afhandelen (zie ook het vorige nummer van de MEC Marketeer). Over het algemeen wordt weinig aandacht besteed aan het emotioneel prikkelen en het nieuwsgierig maken van de klant. Wij denken echter dat dit softe en creatieve aspect van een website het startpunt is van een succesvolle E-marketingstrategie.

E-marketing strategie. De kunst van het nieuwsgierig maken, in: MEC Marketeer,
december 2001

Er wordt veel kritiek geleverd op het feit dat zo weinig bedrijven zich inspannen om de resultaten van hun promotionele inspanningen echt goed te evalueren en te analyseren en mede op basis daarvan toekomstig beleid te bepalen. Dat geldt dan zowel voor de veelvuldig toegepaste prijskortingen als voor toegevoegde waarde promoties.

Te weinig promoties winstgevend, in: In Sight, nr 6 2001

Ticketless ticketing is finally arriving in the UK. For arts professionals this technology may be seen as just another thing that has to be endured add another subsection to the online marketing plan and forget it. This would be a bad idea, partly because ticketless ticketing could be a way to reach out to people who would appreciate the convenience, but also because it presages a whole range of mobile and location-based services that are going to be available in the next few years.

Art: going mobile, in: dispatched by artsprofessional, 27 november 2001

Onder het motto jong verleid, oud gedaan wil de stichting Cultureel Jongeren Paspoort (CJP) jongeren tot 26 jaar voordeel bieden op cultureel gebied en ze stimuleren om hun grenzen te verleggen. Het CJP bestaat 40 jaar en inmiddels hebben 600.000 jongeren een CJP in hun bezit. Recent heeft de stichting CJP een nieuwe reclamecampagne laten ontwikkelen als eerste stap op weg naar een herpositionering van de organisatie.

Herpositionering van het Cultureel Jongeren Paspoort, in: Recreatie & Toerisme, nr 7 2001

468

Reactie verzenden

Share This