Selecteer een pagina

Uit de bladen

Algemeen

Dat theaters een steeds veelzijdiger programma krijgen bewijst niet alleen Joop Braakhekke die onlangs met zijn culinaire revue op theatertournee is gegaan. Ook voor bedrijven biedt deze sfeervolle entourage tal van mogelijkheden voor zakelijke evenementen. Bovendien geeft een uitnodiging voor het theater door de bijzondere ambiance meteen een speciale kleur aan de bijeenkomst.

Zakelijke theatertrends, in: Quality in Meetings, nr 1 2001

Vrijwel elk bedrijf heeft tegenwoordig een website. Om bezoekers naar de site te lokken en reclame te maken voor het bedrijf, gebruikt men vaak banners, die men op andere sites plaatst. In de praktijk blijken banners echter niet zo effectief voor dit doel. Internetters klikken er niet op. E-mail als marketinginstrument blijkt dan veel effectiever. Want e-mailen is populair.

De dos en donts van e-mail-marketing, in: e-Rendement, maart 2001

De samenleving kenmerkt zich door een groeiende diversiteit aan nationaliteiten en culturen. Daarmee wordt het gericht bewerken van allochtonen ongelooflijk interessant, zegt Ren Romer. Weg dus met de bestaande scepsis.

Scepsis etnomarketing ongegrond, in: Adformatie, 22 maart 2001

Ook bij reclamemakers leeft het idee dat de hogere en lagere sociale klassen bezig zijn in elkaar op te gaan en dat we niet alleen maar te maken hebben met welstandsklassen. Niets is minder waar: La Distinction is springlevend. Dit misverstand leidt ertoe dat in de reclame de sociologische plank soms behoorlijk wordt misgeslagen. Een pleidooi tegen de grote gelijkmakers.

Onvermijdelijk onderscheid, in: Adformatie, 22 maart 2001

Archieven worden steeds aantrekkelijker voor allerlei publieksgroepen. Er blijkt zoveel inspiratie van uit te gaan, dat zij ander erfgoed naar zich toe trekken en uitgroeien tot culturele zwaartepunten voor de regio. Dit is een nieuwe ontwikkeling. Belangstellenden mogen meedenken over de inrichting van de nieuwe regionale historische centra.

Veel mensen voelen zich thuis in cultuurhuis, in: Uitleg, 21 maart 2001

Kunst hoort thuis in een stil museum aan een steriele, kale wand of anders toch zeker in een kluis van een puissant rijke Japanner. Het moet maar eens afgelopen zijn met dit stereotiepe beeld over kunst, menen de organisatoren van Bazart. Deze reizende supermarkt voor moderne kunst laat de bezoekers vrij uit snuffelen in een aanbod dat zo goedkoop is dat ook Jan Modaal een origineel kunstwerk aan zijn muur kan hangen

Roadshow toert met betaalbare kunst langs Europese steden, in: ExpoVisie, maart 2001

468

Reactie verzenden

Share This