Selecteer een pagina

Uit de bladen

Algemeen

Gechargeerd gesteld zijn er in Nederland t veel galeries met t weinig omzet, hebben galeries ten opzichte van andere partijen in de kunstwereld een relatief zwakke positie, vinden er te weinig potentile particuliere kopers de weg naar de galerie en maakt de overheid het kunstenaars te makkelijk, waardoor ze te weinig op de markt zijn aangewezen.

Kunst te koop!; Galeriebestel ter discussie, in: BK-INFORMATIE, nummer 7 2001

Bij economische tegenspoed komt het fileermes op tafel. Bedrijven snijden dan bij voorkeur venijnig in marketing en communicatie. Nu de economische motor pruttelt staan mediabestedingen dan ook weer onder druk. Maar eerdere recessies hebben geleerd dat hetmerk juist aan kracht wint als het in moeilijke tijden zijn vuisten balt.

Merken moeten macht tonen in moeilijke tijden, in: Adformatie, nummer 44 2001

Accountability (of effectability, aldus Jenny Elissen van TBWA) wordt des te actueler nu grote ondernemingen door het afvlakken van de economische groei de communicatiefocus van above naar below leggen. Resultaat gerichte bureaus zijn de bureaus bij uitstek om effectability te realiseren. Voor fondsenwervers is accountability van levensbelang. Ze beschikken over een beperkt budget voor communicatie en werving en de investering moet in veelvoud worden terugverdiend. Zij zijn de opdrachtgevers die hun bureaus vooral afrekenen op resultaat. Mede daarom is een fondsenwerver een prestigieus account op de klantenlijsten van bureaus, die er immers mee aangeven dat ze in staat zijn met beperkte financile middelen heel effectieve campagnes te ontwikkelen.

Accountability is voor fondsenwervers van levensbelang, in: In Sight, nr 5 2001

Al jaren ontsluit men via digitale catalogi bibliotheken, musea, archieven en andere erfgoedinstellingenSinds kort is er een nieuwe trend: sectoroverschrijdende metadata-ontsluiting. Hierbij gaat het om informatie uit diverse bronnen: archieven, musea of bibliotheken. De instellingen onderzoeken op welke punten hun materiaal raakvlakken met elkaar vertoont en ontsluiten het zodanig dat de gebruiker via n zoekactie op een eenvoudige manier een kijkje kan nemen in de diverse collecties van deze instellingen. Zon sectoroverschrijdend project is het Deventer IJsselfront project.

Deventer digitaliseert met Dublin Core, in: Museumvisie, september 2001

Om de prijs van een product of dienst vast te stellen, kijken bedrijven naar kosten, concurrentie en klantwaarde. Maar veel organisaties laten zich daarbij teveel leiden door de kosten, en te weinig door de waarde die ze voor hun klant creren. Wetenschappers van de KUB en de VU deden, in samenwerking met Heliview, onderzoek naar pricing-best practices in Nederland.

Wat de gek er voor vraagt. Het belang van klantwaarde in prijsstelling, in: Tijdschrift voor Marketing, november 2001

468

Reactie verzenden

Share This