In de ogen van de stad Utrecht, met name het Utrechts Bureau voor Toerisme, ontbrak het aan een medium met puur uitgaansinformatie. De regio kent al haar Recreatiekrant. Een specifieke bundelende bron met kunst, cultuur, entertainment was niet te vinden. Met veel betrokkenheid van de gemeente en het UBT is in korte tijd de Uitkrant gerealiseerd. Maar hoe nu verder, wat verwachten de ondernemers, hoe houd je de cultuursector betrokken? Nu staat het bureau ervoor om er een blijvertje van te maken.
Band scheppen met nieuw medium, in: Recreatie & Toerisme, nummer 1 2002
De laatste twee kabinetten hebben veel extra geld uitgetrokken om de restauratieachterstand in monumentenzorg weg te werken:
Paars I reserveerde hiervoor 125 miljoen euro en Paars II 280 miljoen euro. Het wegwerken van de achterstanden is intussen in volle gang. Om het monumentenbestand in goede conditie te houden is naast restauratie ook planmatig onderhoud nodig. Het huidige stelsel is volgens staatssecretaris van de Ploeg echter te ingewikkeld en te traag voor eigenaren, waardoor sommigen voortijdig afhaken. Daarom heeft hij in december 2001 de plannen voor een nieuw monumentenstelsel gepresenteerd aan de Tweede Kamer.
Nieuw beleid voor de instandhouding van monumenten, in: Nieuwsbrief van de Rijksdienst voor de Monumentenzorg, maart 2002
Al voor de opening was het duidelijk; de door architect Rem Koolhaas ontworpen Prada-winkel in New York werd iets heel anders. Een nieuwe stap op het gebied van mode, van architectuur, ja van merkbeleving. Een winkel?Nee, dit is geen echte winkel.
Merkbeleving op maat, in: Adformatie, 28 februari 2002
Het thema geschiedenis, zeker zoals Archeon het tot leven brengt, is een goed product, maar je moet natuurlijk wel goed nadenken over de manier waarop je het commercieel haalbaar maakt. De mensen die het destijds opzetten waren liefhebbers van de geschiedenis en wisten daar ook alles van, maar ze wisten niet hoe je zon gigantisch project commercieel rendabel maakt. Bovendien hadden ze ook weinig zicht op gastheerschap en marketing.
Toekomst voor de geschiedenis, in: Recreactie, maart 2002
Met de overname van Oor, vorige week, heeft de Nederlandse Tijdschriften Groep (NTG) nu praktisch alle serieuze Nederlandse muziekbladen in handen gekregen. De jonge uitgeverij onderstreept daarmee het geloof in wat bekendstaat als een moeilijk segment. Schaalvoordeel is het sleutelwoord.
Het muzikale sprookje van de NTG, in: Adformatie, 21 februari 2002
Rotterdam kent veel toeristen die in Blijdorp even naar de tijgers gaan kijken. In de wintermaanden aan het begin van ieder jaar komt daar een excentriek geval bij, de Rotterdamse filmtijger. Dit evenement lijkt in eerste instantie het feestje van de filmwereld. Toch is het festival in toeristisch opzicht een factor van betekenis. Zit het niet in het aantal toeristische bezoekers, dan wel in de uitstraling.
Excentrieke Rotterdamse tijger, in: Recreatie & Toerisme, nummer 1 2002