Selecteer een pagina

Uit de bladen

Algemeen

De tegenstelling cultureel erfgoed en actuele kunst moet worden opgeheven. Het concept culturele biografie is daarvoor geschikt. Daarin wordt verhaald hoe mensen zin geven aan hun leven en de omringende wereld. En met name op het gebied van de nieuwe media liggen grote kansen voor cultuurspreiding, -educatie en -toerisme. Boekmancahier 41, september 1999

In Defining the Domain of a Public Library staat een zogenaamde Product-Markt-Combinatie model voor openbare bibliotheken.
Specifieke doelgroepen met hun eigen informatie en recreatieve behoefte bepalen de markt; een trend naar meer markt georinteerd management. International Journal of Arts Management, winter 1999

Wat komt de klant tegen als hij op het internet op zoek gaat naar de evenementenbranche? Heel veel, maar erg sophisticated is het allemaal nog niet. Feestelijk Zakendoen 5, oktober 1999

Future Gazing: met laptops, e-mail, voice-mail is het niet gek dat het werk steeds meer beslag op ons legt, ook in de vrije tijd. Non-stop stimuli is de norm voor de nieuwe generatie.
Leisure Management, september 1999

Hoe bekijkt de surfer een internetsite? Met een oogcamera werd geregistreerd wat proefpersonen waarnamen en hoe. Van alle beeldelementen wordt toch nog het langst naar de tekst gekeken.
Direkt Marketing, juli 1999

Your Audience is online! Een aantal tips en suggesties uit de VS hoe daar met een website publiek betrokken wordt gemaakt en gehouden. Arts Reach, september 1999

New management skills for new arts centres. Hoe veranderingen in de maatschappij, financieringsstrategie, communicatie in management van instellingen, hebben geleid tot het ontstaan van een nieuw type kunst- en cultuurmanager.
Themanummer ArtsBusiness 25, oktober 1999

Aandelenbezit maakt loyaal. De Vrije Universiteit deed onderzoek of het aandelenbezit klanten trouwer aan AH maakte. Bijna 20% is zelfs bewuster de bestedingen via AH gaan opvoeren.
Tijdschrift voor Marketing, juli/augustus 1999

Vijf internet-gebruikersprofielen voor doelgroepensegmentatie. Sociodemografische kenmerken werken niet meer voor het world wide web. Medienforschung Nrnberg ontwikkelde een profilering in vijf typen op basis van interesses en motivaties: newsfreaks, gameboys, profis, practici en clickers. Planung & Analyse, 1994-4

Encouraging Complaints: a positive strategy for Customer Care. Een klacht is een geschenk, geen bedreiging maar een uitdaging. We moeten klanten uitdagen om meer te klagen en daar zeer zorgvuldig mee omgaan. Themanummer, Arts Business 6 december 1999.

Mediakeuze in het internettijdperk. De tijd dat organisaties hun communicatie konden baseren op variabelen als leeftijd en opleiding is voorbij. Ze zullen zich moeten richten op de kenmerken van de informatievragen van de consument. Tijdschrift voor Marketing december 1999.

468

Reactie verzenden

Share This