Selecteer een pagina

Uit de bladen

Algemeen

‘Cultureel ondernemerschap, samenwerking met andere instellingen en het bereiken van een bredere doelgroep. Het zijn allemaal ontwikkelingen die vragen om zekere kwaliteiten van het management in de kunsteducatiesector’
De kunst van het leiden, in: Kunst & Educatie 4, augustus 2000

‘De pretindustrie neemt Nederland over, aldus vrijetijdswetenschapper Hans Mommaas. Alles moet een belevenis zijn, of het nu de historische binnenstad is of een dagje op het platteland. Onze omgeving wordt steeds meer consumptiegoed
Nederland wordt een decor voor belevenissen, op NRC Webpagina, 26 augustus 2000

‘Nieuwe media zullen in de toekomst nog meer persoonlijke interactiviteit gaan bieden. Ieder individu zal de mogelijkheid willen hebben om controle uit te oefenen op het communicatieproces waar hij of zij bij betrokken is’
Consumer in control, in eYe, zicht op trends Jaargang 3, september 2000

‘Vergezichten over winkelen in de toekomst: jet blijft het betere koffiedik kijken. Wanneer de dag straks daadwerkelijk aanbreekt, zullen we er glimlachend op terugkijken. Maar vooruit: hoe de winkels zich ontwikkelen tot pretpaleizen en niet-virtuele portals’
De winkelvloer als schouwtoneel, in Adformatie, 3 augustus 2000

‘ Tegenwoordig draait het bij evenementen vooral om sfeer en beleving. Niet vreemd dus, dat in dit kader de aandacht voor aankleding en decoratie steeds belangrijker wordt Maar geen effect alks het optuigen van uw evenement niet met beleid wordt aangepakt: de doelgroep, doelstelling… De ontwikkelingen en aandachtspunten van aankleding van evenementen op een rij.’
Meer effect met optuigen event, in: Quality in Meetings 6/7 2000

‘We could help potential audience members make an informed decision by writing simply and clearly; using headlines that sum up the experience in just a few words; telling not selling; saying why the programmeur thinks the event is worth putting on; giving personal recommendations afroom boter audience members, the directory performers, members of staff or familiar faces; signposting (if you like that, you’ll like this).’
New Audiences: let’s not get technical, in: Artsbusiness, 31 july 2000

‘Exposeren op beurzen heet tegenwoordig actiemarketing of live communicatie en de bezoeker wordt geacht het aangebodene te beleven. Al deze marketingtermen hangen samen met de opkomst van de Experience Economy. Een interview met James Gilmore, coauteur van The Experience Economy. Videoconferencing en communicatie via internet zullen het afleggen tegen face-to-face contact bij beurzen en evenementen.’
Experience Economy: beleef meer beurs, in: Expovisie 6/7 2000

468

Reactie verzenden

Share This