Selecteer een pagina

Uit de bladen

Algemeen

Natuurlijk in de schouwburg en de concertzaal, maar ook in het park, of onder een viaduct kunnen nieuwe ontmoetingen tussen
cultuurmakers en publiek ontstaan. Met een ander cultuuraanbod een breder publiek bereiken.
Uitleg 9, 29 maart 2000

Erfgoededucatie is erfgoed n educatie. Maar leraren zijn meestal gn erfgoedspecialisten. Erfgoed en educatie worden bij elkaar gebracht door bemiddelaars. Wat is de beste plek voor de
erfgoedmakelaars: bij aparte erfgoedhuizen of bij steunfuncties voor kunst en cultuur?
Uitleg 11, 12 april 2000

Vaker behoefte aan een sponsor manual; World Press Photo gaat in op de veranderingen die in de sponsoring zijn opgetreden.
Sponsor Magazine 3

Sinds het aanbreken van het digitale tijdperk is het nodige veranderd in de omgang met informatie. Kennis en informatie moeten voor iedereen toegankelijk zijn. De plek waar dat kan, is de openbare bibliotheek. Om te kunnen aansluiten bij de behoefte is een versterking vanhet bibliotheekstelsel nodig, zo blijkt uit het advies Open poort tot kennis.
Uitleg 12, 19 april 2000

Amsterdam Winter Adventure en Amsterdam Arts Adventure zijn uitgegroeid tot volwassen campagnes. En toch is de toekomst van deze unieke vorm van collectieve marketing en promotie van het
culturele aanbod onzeker.
Toerisme & Amsterdam 1, april 2000

People get people is about harnessing word of mouth in a planned and deliberate way as part of an audience development strategy;
consciously developing ambassadors for the arts. Tim Baker reviewed the range of approaches in arts organisations across the UK.
Arts Business, 50, 8 mei 2000

CDNow in grote problemen. Nagenoeg alle retailbedrijven op internet zonder fysieke vestiging zijn gedoemd te verdwijnen. Om zich te onderscheiden van haar concurrenten zoekt CDNow aansluiting bij de totale muziekbeleving van de consument.
Mnet, 7, 24 april 2000

Cultureel ondernemerschap: het bekt lekker, maar wat betekent
het nu eigenlijk in de praktijk? Samen met een organisatiebureau organiseerde het LOKV hierover een workshop voor directeuren van eerstelijns instellingen.
Kunst & Educatie 2, april 2000

Ouderen in 2030. Hoe ziet Nederland er dan uit? Er zijn waarschijnlijk veel ouderen. Hoe delen zij hun vrije tijd in? Werken ze nog? Een essay.
eYe, zicht op trends, mei 2000

De nieuwe economie bestaat! Ondernemingsstructuren gaan op de schop, en er ontstaat een nieuwe merkeneconomie.
eYe, zicht op trends, mei 2000

Professor Arnold Heertje ziet nieuwe manier van sponsoring.
Kennis en geld moeten worden gemobiliseerd vanuit de samenleving. Nederland is volgens hem rijp voor financial engineers. Hij vindt dat sponsors ge0z0ocht moeten worden in de publiek-private-sector.
Museumvisie 1, 2000

An email debate has been taking place within the Arts Marketing Association about the future of ticketing and the potential impact of e-commerce on theatre audiences. Just the ticket?
Arts Business, 10 april 2000

Kwaliteit van bestuur en toezicht in de culturele sector. Maak de regels voor een bestuur meer expliciet.
Diversiteit in besturen, eenmalige publicatie

Uitbreiding cinemacapaciteit stimuleert Path tot multichannel
marketing. Dat zal deels in collectief verband gebeuren, want de
verschillende exploitanten hebben een gezamenlijk belang in het bewerken van nieuwe doelgroepen, betere informatievoorziening en goede reserveerfaciliteiten.
In Sight, visie op marketing 2, 20000

468

Reactie verzenden

Share This