Selecteer een pagina

Uit de bladen

Algemeen

De allochtone jongere wordt steeds belangrijker als consument. Er ontstaat een groep die steeds meer de eigen cultuur, gebruiken en gewoonten gaat combineren met een Nederlandse orintatie.
De nieuwe jongeren, in: eYe – zicht op trends, oktober 2000

Hoewel bedrijven het belang van etnomarketing inmiddels inzien, hebben zij nog steeds moeite met het segmenteren van allochtonen. Veel verder dan segmentatie op basis van etniciteit komt men niet. En dat terwijl je met etnomarketing toch op veel meer manieren je doelgroep kunt segmenteren.
Segmentatie vormt ruggengraat van etnomarketing, in: eYe – zicht op trends, oktober 2000 (het oktobernummer van eYe is geheel gewijd aan De Nieuwe Nederlander)

In december 1999 was 17% (van de Nederlanders) bereid om met de mobiele telefoon betalingen te verrichten, in maart 2000 was dit percentage reeds gestegen naar 20%. In juli geeft 26% aan mobiel te willen betalen. Wanneer er vervolgens concrete voorbeelden worden aangehaald, zoals het betalen van de parkeermeter met de mobiele telefoon, dan stijgt deze bereidheid nog verder. Het zijn vooral de jongeren die graag van deze betaalservice gebruik willen maken.
Recente marktonderzoekcijfers over mobiele telefonie en internet, in: In Sight, nr 5 2000

Staatssecretaris Van der Ploeg presenteert dinsdag zijn Cultuurnota 2001-2004. Terwijl de overheid zich uit steeds meer sectoren terugtrekt, dringt zij allengs dieper door in de kunstwereld. Doel is vraag en aanbod beter op elkaar af te stemmen. Het is de vraag of dit werkt.
Cultuurpolitiek als breekijzer, in: Het Financieele Dagblad, 16 september 2000

De ontwerpwereld reageert hier en daar enigszins laconiek op het stopzetten van de rijkssubsidiring van het Vormgevingsinstituut, al zijn beroepsorganisaties van ontwerpers en vormgevers uiterst bezorgd over de toekomstige invulling van de functies van het instituut.
Weinig tranen om Vormgevingsinstituut, in: Adformatie, 28 september 2000

Of course it is entirely proper that public funds are appropriately managed, and that social and economic targets are met. But as we worry obsessively about accountability, try to make sense of Best Value and immerse ourselves in statistics and outcomes, lets spare a thought for the distinct and particular qualities that the arts possess.
Valuing the arts, in: ArtsBusiness, September 25 2000

Het CDA pleit voor de oprichting van een Nationale Monumentenmaatschappij om het onderhoud van monumenten doelmatiger aan te pakken. De nieuwe organisatie moet een deel van de taken overnemen van de Rijksdienst voor de Monumentenzorg.
Bericht van Radio Nederland Wereldomroep in: NRIT Actueel, 22 september 2000-10-09

Samen met het ministerie van OCenW zijn de mogelijkheden en wenselijkheden van een revolving fund voor grootschalige culturele evenementen bekeken. Een participatiemaatschappij voor culturele manifestaties zou, op basis van de revolving fund gedachte, risicodragende leningen voor de organisatie van culturele manifestaties kunnen verstrekken c.q. in die manifestaties risicodragend zou kunnen participeren.
Beleidsvisie Toerisme en recreatie, in: Actuele berichtgeving Handboek Recreatie en Toerisme, 20 september 2000

468

Reactie verzenden

Share This