Selecteer een pagina

Uit de bladen

Algemeen

E-mail biedt veel gemak, maar ook heel wat ergernis en ellende. Ongevraagde elektronische junkmail, computervirussen die in enkele uren tijd een netwerk compleet platleggen. En typt u in de haast n lettertje van een e-mailadres verkeerd in? Dan gaan uw vertrouwelijke documenten naar een volstrekt onbekende, en wie zegt dat die er geen misbruik van maakt?
Blijf e-mail de baas, in: De Zaak, oktober 2000

Financieel-economische experts vinden dat er een fonds moet komen voor het stimuleren van milieu-investeringen in de toeristisch-recreatieve sector. Zij kwamen tot deze conclusie op een expertmeeting van de Stichting Recreatie in het kader van de Beleidsagenda Milieu, Toerisme en Recreatie.
Milieuzorg, in: Actuele berichtgeving Handboek Recreatie en Toerisme, 10 november 2000

Drama, dans, architectuur, cultureel erfgoed en toegepaste kunst zijn de onderbelichte disciplines in het vak CKV1, zo blijkt uit recent onderzoek van KPC Groep. Dat is geen kwestie van niet willen, maar vooral van niet kunnen. Docenten missen op deze terreinen niet alleen eigen expertise, maar ook voldoende aanbod van de culturele instellingen.
Niet alle kunsten komen even goed aan bod bij CKV, in: KUNST & EDUCATIE, najaar 2000 (Themanummer En jaar CKV1)

The cultural industries sector is currently at the vanguard of social and economic transformation as we struggle to find direction at the start of a new century. The plethora of Local Agencies established to support and promote this burgeoning sector offer new and innovative approaches to cultural business development, and yet, says Tom Fleming, are too often stricken by the same institutional inertia they were created to avoid.
Cultural industry: the theory and practice, in ArtsBusiness, November 6 2000

Door het attitudeverschil ten opzichte van cultuur tussen Nederland en de Verenigde Staten zal het Amerikaanse fondsenwerverscredo Aim your focus on individuals voorlopig in Nederland nog niet gelden. Nederland kan jaloers zijn op het respect dat kunst en cultuur in de Verenigde Staten krijgt van burgers. Kunst en cultuur worden er niet gezien als iets vanzelfsprekends, maar als iets waarvoor de burgers verantwoordelijk zijn en waaraan iedereen aandacht en geld moet besteden.
Fundraising is friendraising, in: Museumvisie, nr 3 2000

Mannen gaan meer naar het museum dan vrouwen. Veder blijkt dat kunstmusea en gemengde musea vooral bezoekers trekken van tussen de 20 en de 50 jaar en de overige typen musea veel jeugd en jongeren tussen de 6 en de 20 jaar.
Wie gingen er vorig jaar naar het museum?, in: Museumvisie, nr 3 2000

Leisuretrends zijn voor veel leisurevoorzieningen een belangrijk item waarmee rekening wordt gehouden in de bepaling van de strategie. Aan kennis over deze trends ontbreekt het bij de diverse leisurevoorzieningen niet. Trends zijn hiermee geen hype in de markt maar een hulpmiddel om marktgericht te opereren.
De grenzeloze leisuremarkt verkend, in Recreatie & Toerisme, nr 6 2000

468

Reactie verzenden

Share This