Selecteer een pagina

Uit de bladen

rubriek: uit de bladen

Algemeen

Sms-berichten via de mobiele telefoon worden in Belgie in toenemende mate gebruikt voor het meesturen van reclameboodschappen. 20 procent van de Europese bedrijven voert via sms reclame-campagnes. De verwachting is dat dit percentage de komende jaren stijgt naar bijna 50 procent. E-mailmarketing heeft het afgelopen jaar enorm aan populariteit ingeboet nu consumenten de vaak ongevraagde boodschappen op hun scherm niet meer lezen.

Sms-reclame vervangt e-mailmarketing, in: Adformatie 19, 10 mei 2002

Kinderen blijken van alle internetgebruikers het meeste op banners te klikken, omdat ze het onderscheid niet zien tussen een banner en de overige onderdelen van een website.

Kids klikken het meest op banners, in: Adformatie 20, 17 mei 2002

Marketeers denken dat het goed is om elk jaar nieuwe producten de markt op te jagen. Toch is er vaak geen groei. Innovatie is dus niet per definitie groei.

De groeistoornissen van de marketeer, in: Adformatie 21, 23 mei 2002

Grapes zijn interactieve animatiefilmpjes die internetgebruikers kunnen bekijken en naar elkaar kunnen mailen. Ze zijn entertainend, creatief, relevant en zeker ook prikkelend. Wat ze onderscheidt van banners en buttons is dat je er zelf voor kiest, het is gewenste communicatie. Grapes zijn bovendien interactief, de gebruiker gaat ermee spelen.
Grapes kunnen ook voor sponsors en gesponsorden waarde hebben. Er is een constructie mogelijk die vergelijkbaar is de door Gasunie gesponsorde STER+Cultuur televisiespots. Daarbij kan door de sponsor Grape-tijd worden aangeboden aan culturele of maatschappelijke organisaties.

Grapes is een gewenste en gewilde communicatie, in: Sponsor Magazine 2, april 2002

Openbare bibliotheken willen zich graag profileren als het centrum voor informatie, educatie en cultuur. Ze timmeren hard aan de weg om scholen te laten zien wat zij voor hen betekenen. Her en der zijn er veelbelovende samenwerkingsverbanden. Maar met name voor het vmbo komen de activiteiten nog maar mondjesmaat op gang.

Bemiddelaar in culturele informatie, in: Bulletin Cultuur en School 22, april 2002

Leerlingen vormen een van de nieuwe doelgroepen waar de kunstuitleen naar op zoek is. De artotheken hebben een paar belangrijke voordelen boven bijvoorbeeld musea. De Kunstuitleen is veel laagdrempeliger dan een museum. Je kunt er rustig binnenlopen, zonder kaartje te hoeven kopen. Bovendien mag je kunstwerken aanraken en ook nog eens mee naar school of huis nemen. Daarnaast beschikt elke artotheek over een netwerk van kunstenaars die in de klas kunnen komen, of die je in hun atelier mag bezoeken.

Kunst die je gewoon mag aanraken, in: Bulletin Cultuur en School 22, april 2002

468

Reactie verzenden

Share This