Selecteer een pagina

Uit de Bladen

rubriek: uit de bladen

Algemeen


Citymarketing is een vak geworden. Het aantrekken van kooptoerisme en het op de kaart zetten van gemeenten zijn herkenbare marketingdoelstellingen van lokale overheden. Een goed instrument is het organiseren van evenementen. Organisatoren streven ernaar dat toeristen die in de stad komen voor het evenement, vervolgens naar het centrum gaan en daar diverse winkels bezoeken. Dat is goed voor de plaatselijke economie.

TRN verricht onderzoek naar evenementenbeleid gemeenten, in: Matchmaker 2, juli 2002

Als advertenties niet meer gelezen worden, is dat omdat er te weinig interessants in staat, niet omdat de consument niet meer leest. Er wordt te veel aandacht besteed aan reclame die door zijn vorm moet opvallen, te weinig aan de relevatie en boeiendheid van de inhoud. Er worden gemakkelijk ‘mooie beloften’ gepresenteerd waarvan tevoren vaststaat dat de consument teleurgesteld zal worden. Zeker in de dienstensector. Heel veel producten en diensten vergen meer inhoudelijk begrip van consumenten om tot goed gebruik over te gaan.

Reclame moet nodig nieuwe weg inslaan, in: Adformatie 26/27, 27 juni 2002

Direct marketing wordt vaak geassocieerd met ongevraagde folders op de deurmat, telefonische verkooppraatjes rond etenstijd of junkmail in je inbox. Negatief dus. Maar veel bedrijven en consumenten waarderen het juist als u ze verrast met aanbiedingen, nieuwe producten of informatie. Zeker met internet als aanvullend medium is de effectiviteit ongekend.

Alles over direct marketing, in: Bizz 7, 19 juli 2002

Het Nederlandse bedrijfsleven is erg actief op het gebied van e-mailmarketing. Vrijwel alle bedrijven leggen e-mailadresbestanden aan. Iets meer dan de helft stuurt regelmatig via de e-mail n of meerdere nieuwsbrieven naar klanten.

E-mailmarketing populair bij bedrijven, in: Adformatie 28/29, 11 juli 2002

De monofunctionele wijze waarop ons land is ingericht, biedt voor de beleveniseconomie en voor iedereen die daarmee van doen heeft grote kansen. Het aantal landschapsloze attracties, zoals skihallen, indoorkartbanen, subtropische zwemparadijzen en winkelcentra neemt zienderogen toe.

De parallelle wereld, in: Recreatie & Toerisme 4, 2002

Consumenten zijn de bombardementen aan verkoopboodschappen meer dan zat. De huidige reclamemoeheid is de wrange vrucht van vergaand onbegrip onder bedrijven. Mensen willen helemaal niet n de laagste prijs n de beste service n een leuke ervaring. Dat onhaalbare eisenpakket leggen merkfabrikanten zichzelf op. Wat consumenten wel eisen is een fatsoenlijke behandeling.

Red de reclame van het riool, in: Adformatie 24, 13 juni 2002

Referenties: 
468

Reactie verzenden

Share This