Selecteer een pagina

Uit de Bladen

rubriek: uit de bladen

Algemeen

Promotie van steden en regio’s vergt intensieve en langdurige samenwerking tussen gemeente, bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties. Hiervoor is citymarketing nodig! Vaak wordt er nog te weinig samengewerkt waardoor investeerders en toeristen hun heil ergens anders gaan zoeken.
Citymarketing is niet nieuw maar tegenwoordig is het een professionele tak van marketing geworden waarin vele miljoenen euro’s omgaan. Echter, slechts 8% van de 500 gemeenten in Nederland besteedt serieus aandacht aan citymarketing.

Stad in de markt, in: Adformatie 36, 5 september 2002

Binnen de marketing- en communicatiewereld worden heel veel onderzoeksmodellen voor het meten van effectiviteit gebruikt, maar voor design gebeurt dat nauwelijks.

Effectiviteitsprijs voor design, in: Adformatie 38, 19 september 2002

De Federatie Kunstuitleen wil de bijna honderd kunstuitleeninstellingen in Nederland beter op de kaart zetten. Met een festival Kunst en Wonen, een printcampagne, een website en het sponsored magazine Oog.

Kunstuitleen krijgt een huiselijk tintje, in: Adformatie 41, 10 oktober 2002

Cultuursponsoring is in opkomst, de bestedingen zijn de afgelopen 3 jaar verdubbeld tot 75 mil. Euro. Bij theaterfestivals is dat echter minder te merken, daar zijn sponsoren van grote theaterfestivals dit jaar juist veel voorzichtiger geworden. De uitgaven van festivalorganisaties zijn flink gestegen zijn door o.a. de toenemende veiligheidseisen. Aangezien de structurele subsidies gelijk blijven en de organisaties nog afhankelijker van sponsoring.
Daarnaast verwachten steeds meer sponsoren tegenprestaties van hun investeringen. Een verzakelijking die dus steeds meer lijnrecht tegenover de idele kant van sponsoring komt te staan.
Voorstellen waarin 40 tot 50% aan tegenprestaties wordt gevraagd is niet meer ongewoon in deze sector

Pas op de plaats bij theaterfestivalsponsoring, in: Sponsor Magazine 4, september 2002

De click-through rate van banners blijft teruglopen. Die is van 0,4 procent in 1999 gedaald tot 0,3 procent in 2001 en ligt nog steeds op dat niveau. Het Nederlands bedrijfsleven lijkt de online advertentiemarkt voorlopig de rug toe te keren. Vorig jaar was de Nederlandse online advertentiemarkt nog goed voor 26,24 miljoen euro. Dit jaar zal het waarschijnlijk niet boven de 16 miljoen euro uitkomen.

Doorklikratio banners op 0,3 procent, in: Insight 4, 2002

Het is tijd geworden dat bedrijven hun communicatiebeleid drastisch gaan omgooien. De toegenomen invloed van de beurs en de kritische opstelling van de consument vragen om een andere aanpak in marketingbeleid.
Er zullen middelen komen die de functie van traditionele reclame de komende jaren zullen gaan overnemen. Bedrijven zullen in de toekomst veel minder gebruiken gaan maken van massamediale campagnes. Er moet meer onderzoek komen naar de ontwikkeling van nieuwe middelen, via geintegreerde communicatie.
Erken zullen in de toekomst steeds minder hun succes behalen uit massamediale campagnes en meer uit het effectief inzetten van nieuwe middelen.
De een-op-eencommunicatie met de klant wordt steeds belangrijker.

Voorzitter DMSA signaleert revolutie in marketingcommunicatie, in: Bijlage reclameweek 40, 2 oktober 2002

468

Reactie verzenden

Share This