Selecteer een pagina

Uitwerking OPZET CURSUS e-MARKETING

(gratis: inschrijven via www.MailingLijst.nl)

Algemeen
Medium: E-mail (html en tekst) en website Doelgroep: Culturele ondernemers en marketeers (met focus op kunst-, cultuur en vrije tijd sector) die willen kennismaken met de mogelijkheden van online marketing. Start distributie: maart 2005 Frequentie: Tweewekelijks, na iedere verzending een mail met vragen en antwoorden (door content expert); rekening houdend met schoolvakanties


Inhoud
1. Waarom online marketing
Veel organisaties kennen al vele jaren promotie op een redelijk traditionele manier. Tijdschriften, het lokale krantje en folderen hebben een bewezen effect. Het gedrag van de consument verandert echter. Dit hoofdstuk heeft als doel te overtuigen dat online adverteren in de mix hoort.

2. Strategie
Hoe pas je online in in je bedrijfsstrategie, of andersom, hoe pas je je bedrijfsstrategie aan aan de mogelijkheden die online biedt?

3. Uw eigen website en het meten van resultaten
Hoe zorg je voor een website die werkt voor je organisatie en hoe kun je meetbaar maken wat de site en de hieronder beschreven advertentiemogelijkheden aan rendement opleveren?

4. Hoe vindt een internetter wat hij zoekt
Een internetter zoekt en orinteert vaak actief voordat hij koopt. Dit hoofdstuk beschrijft hoe hij dit doet en hoe je ervoor kunt zorgen dat jouw instelling gevonden wordt.

5. Adverteren: Banneren
Hoe breng je jouw instelling onder de aandacht met banners, buttons, skyscrapers, etc. Wat zijn de kosten, wat is CPC, CPM, CPL en CPS? Hoe maak ik een banner? Waar plaats ik een banner? Hoe bepaal ik of deze effect heeft?

6. Adverteren: Portals en communities
Hoe kun je je organisatie onder de aandacht brengen door opgenomen te worden in portals?

7. Adverteren: Telefoongidsen
Organisaties worden in veel gevallen nog gewoon in de telefoongids of de gouden gids opgezocht. Niet de meest sexy manier om op te vallen, wel de meest effectieve!

8. Affiliate programmas
Laat anderen uw product verkopen/promoten op eigen sites, laat een virtueel sales/promotieteam voor u werken!

9. Search engine optimalisatie en Search engine advertising
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat mijn festival bovenaan staat in de zoekmachines met een gratis en een betaalde vermelding? En waarom is dit zo belangrijk?

10. e-mail marketing
Hoe kun je door gebruik te maken van e-mail potentiele bezoekers aan je binden en extra omzet genereren? Wat zijn de mogelijkheden die e-mail biedt?

11. Opzetten van een shop en betalen op internet
Hoe kan ik ervoor zorgen dat er op mijn site besteld kan worden en hoe laat ik mensen afrekenen?

12. Lokaal online adverteren
Op internet adverteer ik normaal gesproken landelijk of internationaal. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik alleen mensen in mijn verzorgingsgebied bereik?

Hoe zal een cursusles eruit zien?
Inleiding door redactie
Inhoud workshop
Theorie
2 3 visuals
Dos and donts
Case
Links
Boekentips
Reacties en vragen vorige editie (in losse
e-mail; week later verzonden)
In- en uitschrijven
Tell a friend
Stelling van de week
Vraag de expert
Lezersreacties
Wanneer volgende nummer?

Iedereen kan zich gratis inschrijven voor deze cursus via www.mailinglijst.nl

Auteur: redactie
468

Reactie verzenden

Share This