Selecteer een pagina

www.knpsl.krnt.nl/cultuur over doelgroepen

Algemeen
Hieronder vindt u een selectie van interessante artikelen uit de culturele pers over het thema doelgroepen.


Noodklok voor nationale muziek: Nederlandse muziek met marktaandeel van 17 procent in gevarenzone
SOS. Het logo van de conferentie Music in Europe: Sound or Silence geeft aan hoe laat het is voor de Europese muziekindustrie. Buma/Stemra luidt de noodklok. In Nederland waren van iedere honderd in 2002 verkochte cds er slechts 17 van nationale artiesten. Vergeleken met vier jaar daarvoor is dat een daling van 10%.
Het Financieele Dagblad, 8 oktober 2004

Boekenwurmen blijven lezen
Echte boekenliefhebbers lezen nog vrijwel evenveel als dertig jaar geleden. Maar sinds 1975 is de hoeveelheid tijd die aan boeken wordt besteed met eenderde gedaald, Dit is voornamelijk het gevolg van de daling van het aantal boekenlezers.
Rotterdams Dagblad, 7 oktober 2004

Grote Kunst voor winkelend publiek
Nederland heeft er een nieuwe winkelformule bij. Artgadgets is een retailconcept dat echte kunst verkoopt in een traditionele winkelomgeving. We zijn geen kunstgalerie, maar ook geen posterverkopers.
Adformatie, 7 oktober 2004

Nederland is een beetje uit
Op de eerste handelsdag van de Frankfurter Buchmesse bleek dat de internationale belangstelling voor Nederlandse auteurs tanende is.
Nrc Handelsblad, 7 oktober 2004

Atelierroute hij STOK zit in een spagaat
Organisator STOK legt de bijl aan de wortels van de Atelierroute. Volgens oud-museumdirecteur Henk Smeets. In 1994 namen Bianca Tangande en Anne-Marie van den Thillart het initiatief tot de Bossche Atelierroute. Zij moest een aanvulling zijn op galeries en musea, die eindproducten exposeren.
Brabants Dagblad, 6 oktober 2004

Tijdsbesteding aan media al 25 jaar gelijk:
Groei van aanbod resulteert niet in meer kijken, luisteren en lezen, blijkt uit studie SCP: De mediamarkt is een verdringingsmarkt.
Van de gemiddeld 45 uur vrije tijd per week gaan er negentien op aan media. Dat is net zoveel als in 1975, terwijl het media-aanbod sindsdien enorm is gestegen. De afgelopen 25 jaar heeft wel een verschuiving plaatsgevonden in de tijdsbesteding van oude naar nieuwe media.
De Volkskrant, 6 oktober 2004

Vormgevingswereld boos over schrappen subsidies
Met investeringen in fotografie, dans, architectuur en vormgeving bevestigde Rotterdam de afgelopen jaren haar moderne imago in de kunstwereld. De fotografie heeft de wind in de zeilen, maar de sectoren dans en architectuur moeten in het nieuwe cultuurplan flink inleveren. Nergens is de klap echter groter dan in de wereld van de vormgeving.
Rotterdams Dagblad, 6 oktober 2004

Kunst mag niet afhankelijk zijn van subsidie
Nederlandse kunstenaars leunen te veel op subsidie. Maar de kunsten zijn vitaal genoeg om nieuwe bronnen aan te boren, betogen Stel Blok en Jan Rijpstra.
De Volkskrant, 4 oktober 2004

Auteur: redactie
468

Reactie verzenden

Share This