Selecteer een pagina

www.knpsl.krnt.nl/cultuur over doelgroepen

rubriek: opgemerkt

Algemeen
Hieronder een selectie van interessante artikelen uit de culturele pers over het thema doelgroepen.


Jeugd heeft brede muzikale interesse; MTV gaat pop mixen met klassiek in Amsterdamse Concertgebouw.
Het Amsterdams Concertgebouw gaat klassiek, pop, wereldmuziek en ballet met elkaar versmelten tot een nachtfeest. Het is ontwikkeld door de jongeren zelf.
De Gooi- en Eemlander, 10 februari 2004

Kunst voor kinderen is in
Wie als volwassene onbevangen naar kunst wil kijken, neemt een kind mee naar het museum of Ahoy. Beurs Kunst & Kind haakt in op kunstbezoek in familieverband.
Trouw, 30 januari 2004

Kunstinstellingen mikken steeds meer op kinderen;
Doelgroep familie
Kinderen worden een steeds belangrijkere doelgroep voor culturele instellingen.
De Volkskrant, 29 januari 2004

Museum zal zappende kids niet bereiken
Jan Marijnissen wil een Nationaal Historisch Museum, maar de vraag is of dat meer jongeren op deze manier ook daadwerkelijk voor geschiedenis interesse krijgen, kan dat niet beter via de televisie?
De Volkskrant, 3 januari 2004

Oudere en jongere museumbezoekers willen geen betutteling; Beter mikken op de doelgroep
Hoe kunnen musea de verschillende doelgroepen bereiken?
Museumvisie, 18 december 2003

Kansen 50+ markt voor toeristisch bedrijfsleven; Senior spreekt voor zichzelf
TRN onderzoekt het vakantiegedrag van senioren, een zeer interessanter doelgroep
Recreatie & Toerisme, 18 december 2003

Kindermuseumnacht wellicht begin van een nieuwe traditie; Vergeet pyjama en slaapmuts niet
Na de museumnacht voor volwassen gaat het Centraal Museum in Utrecht een museumnacht voor kinderen organiseren.
Utrechts Nieuwsblad, 12 december 2003

Musea in een identiteitscrisis
In Museum Jan Cunen vond een discussiemiddag plaats, over de vraag hoe men meer jong publiek naar de musea kan krijgen.
Brabants Dagblad, 4 decemer 2003

De dos en donts van kinderevenementen: Het mag geen zoethoudertje zijn
Kinderevenementen en kindermarketing.
Event&Image, 7 augustus 2003

Onbekend maakt onbemind; Actieve confrontatie met klassieke muziek kan jongeren naar concertzaal lokken
Nieuwe programmering in klassieke concertzalen om jongeren te trekken.
Boekman Cahier, 15 juni 2003

Nog meer artikelen vindt u via de website www.knpsl.krnt.nl. Als abonnee van deze website kunt u de artikelen bestellen en eventueel nog meer interessante artikelen zoeken in de Knipsel.bank. (inmiddels zon 7.500 artikelen). Neem een (gratis) proefabonnement voor 2 maanden.

468

Reactie verzenden

Share This